Negaraku Tanpa ROADMAP jelas

eluruh negara bersorak sana sini menyambut kemenangan ATUK di putrajaya. Semua kaum bergembira dengan kejayaan yang tak di sangka-sangka ini dan mengujakan mereka terutama sanak saudara LGE dan LKS. Mereka inilah yang sebenarnya mengintai-ngintai peluang bagaimana untuk mengubah Malaysia dari perpekstif sudut pandang mereka yang sentiasa dirancang sejak dari penubuhan Malaysia ini. Ini di buktikan dengan wajah pemimpin yang sama sejak dari meletusnya incident 13 may 1969 sehingga kini. Kini apa jadi pada negaraku?

Kini sudah hampir100 hari Malaysia Baru ditubuhkan. Kegembiraan kini bertukar menjadi kegusaran. Segala yang di janjikan oleh pihak kerajaan baru seakan menjadi mimpi ngeri buat mereka. Rakyat kini mula bertanya adakah keadaan menjadi lebih baik atau menjadi lebih huru-hara.

Perkara pertama yang di lakukan oleh kerajaan baru adalah menukar GST kepada SST.  Sebuah sistem yang tersedia memberi impak maksima kepada kerajaan di tukar kepada sistem lama demi kerjaya politik sempit mereka walaupun mereka tahu, dengan GST ini memudahkan kerajaan memantau perkembangan ekonomi dan menjana pendapatan buat negara yang akhirnya dapat dikembalikan semula kepada rakyat.
Setiap hari kita di sajikan dengan kes-kes seperti 1mdb, kleptokrasi dan sebagainya. Semua perkara yang boleh diselesaikan diperingkat jawatankuasa kerja, tapi di lakukan oleh menteri-menteri yang masih berminda pembangkang. Seolah-olah seperti kanak-kanak ragamnya dengan korek sana sini hendak menyalahkan orang lain.

Hal yang sebenar berkenaan dengan janji mereka dalam menifesto di klepet (di anggap tidak ada janji) sehingga semua rakyat merasa tertipu dengan janji-janji mereka. Seolah apa yang mereka katakan sebelum PRU14 dulu sekadar sedap halwa telinga

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.