sponsor

sponsor

Slider

My Youtube Story

Business

Luahan dan perkongsian

KeluargaKu

Agamaku

Jalan-jalan

Sokong Bisnes Saya

Sokong Bisnes Saya
klik pada gambar untuk special deal
» » » Kembali bermaya channel youtube aku


Alhamdulillah syukur padaNya.

Tak sangka hari ni adalah hari yang agak gembira buat aku seorang Youtuber partime dan full time ni.
Pepagi aku dapat banyak email macam biasa yang masuk dalam inbox aku. Sambil baca satu2 email masuk, tetiba ternampak email dari Youtube. Biasanya email Youtube ni sekadar nak beritahu ada orang baru subscribe channel aku jer.

Tapi kali ni lain macam sikit email YT ni.Tetbiba tajuk besar dia Congratulation!!! Aikk biasanya ayat2 tahniah ni datang dari email marketer ataupun geng2 MLM. Aku pun klik tajuk tu dan tetiba muncul email yang ditunggu2 selama ini setelah hampir 4 bulan aku di nafikan hak untuk 'monitize channel' atas sebab2 tertentu.



Setelah menatap beberapa kali, aku rasa macam nak lompat jer. Penantian satu penyiksaan tu. Selama 4 bulan tu lah aku terputus pendapatan yang selama ini aku harapkan. Pendapatan terakhir sebelum channel aku di nyahkan duitkan, adalah rm850 dan bulan sebelum tu sebanyak rm1850.

Inilah pembelajaran dan pengajaran dari setiap yang berlaku. Kini baru aku faham akan erti harta orang dan harta sendiri dan aku akan berhati2 dalam berkarya seterus nanti. Oleh itu, sebagai merasmikan pembukaan channel aku dari dibekukan , maka aku upload video jejak masjid untuk siri surau insaniah Bandar Teluk Intan Perak.



Surau ini amat unik dan banyak sejarahnya. Semoga dengan penerimaan semula channel aku ini, video surau ini diharapkan dapat melonjak kembali zaman kegemilangan aku sebagai youtuber.
BUkan nak lawan2 youtuber hebat lain, tapi cukup sekadar berkongsi rasa dan masa bersama kawan2 semua..insyaAllaj

wwwqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply