BMF | Kemana usahawan ini telah pergi?


Bmf Rindu zaman dulu2. 
Teringat zaman kegemilangan produk zaitun dulu. Dulu2 tu bermaksud kami kecil dahulu dalam tahun2 80an. Masa tu iklan di tv bnyk ditampilkan iklan jenama ni. 
Ketika itu, kempen bmf ni tak muncul lagi, tp kesan iklan setiap hari menjadikan produk ini naik dengan cepat. Siapa tak kenal produk zaitun ketika itu, ditambah pula dgn adanya penyanyi bernama Zaitun Sameon, menjadikan jenama ini kuat dipasaran. 
Tapi kini, semuanya sudah menjadi sejarah indah produk muslim kita. Manalah perginya tokey zaitun ni yea. Ada sesiapa yg boleh kongsi cerita kenapa jenama ni hilang dari radar? 
Disini saya ingin beritahu bahawa, kita perlu wawarkan produk kita kepada dunia. Kita perlu bermain dipadang yg sama dgn produk lain agar jenama kita naik dipasaran spt yg pernah dilakukan oleh pihak Zaitun ini. 

Kempen BMF ni mungkin membantu usahawan kita ketika ni, tp utk jangka masa panjang, kita perlu fikir strategy lain utk berjaya. Jgn lupa yea , sesiapa ada kisah benar syarikat zaitun kenapa dia hilang dipasaran, boleh share diruangan komen. Manatau ada yg boleh kita pelajari bersama2. 
Wallahuaklam 
Jauh sudah kufikirkan 
Www.dadiydoo.com


No comments

Powered by Blogger.