Mereka jual agama kita demi kepentingan mereka


BMF 
Gambar ni mungkin semua org pun dah pernah tgk , pernah viral sebelum ni. Cuma kali ni nak kongsi bagaimana perlambangan ISLAM itu sekadar mengaburi pandangan kita jer selama ini. 
Bayangkan, inilah keadaan sebenar tpt dimana bihun2 "islamik" ni diproses. Dan bihun2 inilah menjadi santapan kita setiap hari baik dirumah mahupun dikantin2 pejabat.. Cukup sekadar letakkan gambar masjid maka kita umat islam berebut2 beli produk mereka. 
Permintaan mereka masih tinggi.
Ini yg dpt ditangkap oleh pihak berkuasa,bayangkan berapa ramai diluar sana yg menipu cop halal, letak gambar masjid, dan jual dipasaran org kita dengan jayanya. Itu belum lagi cerita sembelihan ayam dipasar2. 
Ayam yg nak disembelih ada ribuan ekor, yg sembelihnya 4,5 org shj. Last2 tokey non muslim pun tolong sembelih sama kerana nak cepat. Jadi kalau kita masih ditakuk lama dlm berbelanja, maka selama itulah kita ditipu siang hari buat selama2nya.. 
 Sudahlah dlm berpolitik kita ditipu hidup2 oleh non muslim dgn pelbagai janji, takkan dlm barangan harian pun kita masih ditipu? 
Wallahuaklam 
Jauh sudah kurenungi 
Www.dadiydoo.com 
Ps: Lambang masjid dan perlambangan islam tidak seharusnya dijadikan trademark produk baik utk org islam ataupun non muslim.. krn ianya pasti akan berakhir di lembah pembuangan sampah.. be kreative dlm berniaga.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.