Adab berziarah di laman web orang.

Adab berziarah .
Orang melayu ni amat kuat kesopan santunan nya dalam hidup bermasyarakat. Macam2 adat dan budaya kita yang menjadikan bangsa kita ini antara bangsa yang amat menghormati jiran dan tetamu. Hinggakan terkadang tetamu pijak kepala pun kita tetap hormati mereka.

Antara adab yang diterapkan dalam berkunjung kerumah sanak saudara juga rakan taulan adalah jangan mengusik barang2 perhiasan dirumah tersebut. Ini adalah adab yang sangat ditekankan dalam masyarakat kita.

Islam tanpa syariat merbahaya.

 
Berapa banyak kes dimana anak2 kecil kita suka mengusik barang perhiasan rumah yang dikunjungi sehingga terkadang berselerak barangan tuan rumah dan yang lebih tragis lagi sehingga barang tersebut pecah disebabkan kita membiarkan anak2 kita mengusik barangan dirumah itu.

Sepatutnya, dengan mengunjungi sanak saudara dan rakan taulan itu dapat merapatkan tali silaturrahim, tapi jika situasi ini yang berlaku, takut2 hubungan baik sebelum ini menjadi tidak bagus lagi bila ada barangan perhiasan tuan rumah pecah disebabkan kelaku anak2 kita.

Tapi sebaliknya jika anda berkunjung ke laman web orang lain, selain dari anda membaca isi kandungan laman web tersebut, antara adab yang perlu anda lakukan adalah , anda seboleh2 nya usik (klik) apa2 yang ada dalam web tersebut terutamanya iklan2 yang berbentuk iklan google seperti anak panah merah pada gambar dibawah.
 
Kenapa perlu diusik2 iklan tersebut?

 Ini sebagai tanda anda menyokong karya blogger tersebut dan dapat memberi sedikit pendapatan buat blogger itu dan dapat menaikkan semangat buat dia terus berkarya di laman blog beliau.

Oleh itu, selamat datang ke weblog aku ini. Doakan aku juga berjaya seperti kalian semua. Jangan lupa join pasukan PAKLIK (Pasukkan KLik Iklan Kormesial) setiap kali anda ke webloh ini.


wallahuaklam
Jauh sudah kukembara
www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.