Bapak formula negara Abg Rafizi

BMF 
Bukan Mudah Fizi. 
Lama tak dengar Rafizi berbicara sejak menang di putrajaya. Aku pernah follow rafizi sejak tahun 2013 lagi dan kalau anda tidak percaya, bawah ni ada link yang dirakamkan bersama rafizi ketika kempen PRU 13 dulu...segan pulak tgk aku dgn fizi berganding bahu dahulu...hihi 

tonton video penuh pada link bawah ini.  

Sepetang bersama rafizi 

 

Entah kenapa masa dulu aku tgk rafizi amat power terutama dari segi fakta2 kes yang diutarakan buat rakyat malaysia. Sampai aku pun terkedu lah mendengar point2 yang dikempenkan ketika itu. 
Kini, rafizi tidak seperti dulu lagi.Seolah seperti fitnah memakan diri sendiri. Para kawan2 yang berkumpul disekelilingnya dulu termasuklah aku, seperti tersedar yang bro rafizi ni cakap tak serupa bikin. 

Ketika PRU13 dan PRU14, update Bro Rafizi di Fb begitu mendapat sambutan. Semuanya menyokong idea dan formula beliau. Setelah menang di putrajaya, semua formula seperti tidak menjadi, bukan satu atau dua formulanya, malah semua formulanya tidak berjaya membuktikan yang ideanya itu hebat. 

 Kini beliau berkata untuk berehat sementara waktu dalam politik. Aku faham kenapa nak berehat, sebab utamanya boss dia abg non pun belum dilantik menjadi PM yang ditunggu2.. Dan majoriti rakyat Malaysia masih trauma dengan formulanya terutama formula minyak anginnya yang tidak turun2, malah dikatakan bermula tahun hadapan,minyak akan naik setiap minggu 1 sen sampai mengikut harga pasaran. 



Sebenarnya rafizi bukan tidak cerdik. Formula2nya semua adalah cerdik dan bijak. Yang tidak cerdiknya adalah kita para pengundi2 yang mempercayai kata2 orang seperti rafizi. Bila pasukkan rafizi menang di putrajaya, mereka semua gelak sakan di hotel2 mewah kerana berjaya menipu kita dengan formula 'cerdiknya' itu.
 
Nasib baik aku sempat rakamkan sejarah bersama rafizi dulu untuk tatapan anak2 cucu bahawa aku sudah lama ditipu dengan abg piji di petronas ampang dulu kala. kikiki. Semoga abg piji tenang di sana. 


wallahuaklam 
jauh sudah kutertipu 
www.dadiydoo.com

 ps: Jangan lupa belanja klik pada iklan gugel dalam blog ini yea sebagai tanda sokongan. Terimakasih.

1 comment:

Powered by Blogger.