Berdiri megah di subang jaya

BMF 
Building of Malay First 
Di subang jaya, terutama di USJ1 terdpt sebuah bangunan tinggi yang diberi nama HEITECH VILLAGE. Siapa pernah lihat bangunan ni? Bangunan ni kepunyaan datuk sri mohd Hilmey b mohd taib dan dinama dgn Heitech village bersempena dgn gabungan namanya dan perniagaannya.
 
 
 
Beliau adalah anak sejati pahang darul makmur. Siapa kata melayu muslim ni malas dan tak pandai berniaga. Bisnes yg mereka terokai bukan bisnes biasa2, tapi dunia teknologi tinggi yang memerlukan kepakaran dan modal yang tinggi. 
 
 Ketahui bisnes wanita ini .menakjubkan.
 
Syarikat ini juga mempunyai kakitangan yg ramai lebih kurang 1000 org lebih dan kebanyakkannya adalah anak2 bangsa kita. Fikirkan, andai seorg bergaji rm1000 sebulan,syarikat ini memerlukan rm1juta utk membayar gaji kakitangannya. 
 
 
 
Begitulah kalau lebih banyak syarikat2 org kita berjaya dipasaran. Peluang kerja utk org2 kita bertambah banyak dan hasil kekayaan dpt diagihkan keserata pelusuk negara. Bila ramai org kita kaya, maka kadar kedengkian dan hasad dpt dikurangkan dengan banyaknya. 
 
 
 
Banggakan kalau ramai orang kita berjaya. 
 
Wallahuaklam 
Jauh sudah kufikirkan Www.dadiydoo.com
 
 
 ps: Sebelum anda meninggalkan blog ini, pastikan anda klik sekali pada mana2 iklan gugel (klik disini) yang ada dalam blog ini sebagai tanda sokongan buat kami dalam menguruskan karya ini.Terimakasih.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.