BMF | 5 sebab utama kenapa kita wajib sokong produk muslim kita


BMF 
Apa khabar sahabat2 semua? 
Harap dicuti sekolah ini semuanya dalam keadaan sihat walaupun tetap pening memikirkan tentang sekolah anak2 yang akan dibuka tak berapa lama lagi. 



Dah lama kita bersabar, tapi keadaan semakin teruk dan terkini kerajaan sedang dalam nak buang 5% pegawai2nya di semua kementerian. 5% dari jumlah kakitangan kerajaan bukan sedikit tuan2. kalau sejuta, 5% dah 10,000 kakitangan tidak dapat bekerja lagi disana. 



Itulah dulu pegawai kerajaan nak sangat kerajaan atok dan geng penipu jadi kerajaan..Kini kerjaya anda pula jadi taruhan ditangan kaki2 penipu diputrajaya. Sudahlah disektor swasta,ramai kakitangan menunggu masa utk dibuang. Yang sudah dibuang pun ramai dan masih mencari2 kerja demi menampong kehidupan keluarga yang semakin membesar. 



Tahukah tuan2, negara kita ni terlebih jawatan menteri sebenarnya. Sudahlah banyak kementerian yang wujud, ditambah pulak dgn jawatan timbalan menteri, setiausaha politik, dan mcm2 jawatan politik dengan gaji yang besar menambah beban negara kita dengan pendapatan negara pun semakin suram ketika ini. 




 Entahlah, makin difikir makin kecamuk jiwa dibuatnya. Tapi kalau tak difikir, makin teruk negara ini di jarah mereka terutama dari bangsa Dap ini. BUkan sahaja duit2 tabung dari GLC2 semua dikorek, kemaluan ammah indonesia juga mereka korek sampai tidak memberi apa2 kesan pada mereka dan boleh bekerja lagi sbg exco tanpa rasa bersalah. 



Video diatas ini aku listkan 5 sebab utama kenapa kita wajib sokong produk kita sampai bila2. Mungkin ianya ambik masa lama untuk lihat hasilnya, tapi langkah pertama perlu kita mulakan demi masa depan anak2 kita insyaAllah. 



Keep the momentum HIGH 
wallahuaklam 
jauh sudah kufikirkan


ps: Sebelum anda meninggalkan blog ini, pastikan anda klik sekali pada mana2 iklan gugel  yang ada dalam blog ini sebagai tanda sokongan buat kami dalam menguruskan karya ini.Terimakasih.

No comments

Powered by Blogger.