Malu apa bossku: Letak tanda nama biar jelas.

BMF 
Kali ni kita perkenalkan satu produk org kita iaitu santan.. Bila sebut santan ni teringat drama 'SANTAN BERLADA' suatu waktu dahulu.. siapa ingat drama tu kita geng.. 
Produk ini dia ada letak tanda 'produk muslim'. Bagus kerana syarikat ini alert akan kempen kita yang sedang dijalankan ketika ini. Tak perlu takut nak letak tanda Produk muslim ini kerana market kita besar dan kuat. 
Lagipun orang bangsa DAP ni dorg tak pakai santan sangat dalam masakkan dorang pun. So market santan ni 100% adalah market utk org kita.So tunjukkan ini betul2 produk kita. 
Kisah makcik ni bela ikan keli ribuan ekor
Produk ni saya jumpa di pasaraya mydin. JAdi mana yang berdekatan bolehlah usha2 produk ini di sana. Lagi pun banyak dah lani produk santan org kita spt adabi dan sebagainya. Kalau produk santan ni takder kat tempat kalian, kalian kaitlah kelapa di tepi rumah dan perahlah santan sendiri. 
Janganlah guna produk DAP bila nak meyantan nanti tau. Santan merupakan antara ramuan dalam setiap masakan orang kita disini. Hampir semua masakan kita menggunakan santan baik dari kuah-kuah, kuih muih dan juga pepatah petitih seperti 'umpama memerah nyior,santan diambil hampas dibuang". 
So hampas ni pula boleh dibuat makanan haiwan pulak. Janganlah kalian buat kuih ketayap pakai hampas kelapa ni pula. Sian orang yang makan kuih tu dapat rasa hampas jer... 
Harap lebih ramai usahawan kita letak tanda nama 'produk muslim' bagi setiap keluaran mereka agar senang pelanggan kita mengetahuinya.
Jangan malu, jangan segan...ingatlah market kita besar sebenarnya.
wallahuaklam 
jauh sudah kerenungi 
www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.