Masa untuk copy paste produk mereka kasi halal dan thoiyibban


BMF 
Hari tu nak orang rumah nak masak apa ntah, dia dok cari tauhu telur dimydin, nak cari yang orang kita punya, sekali tak jumpa...terpaksa lah guna jenama halal bukan BMF. Kembang plak tekak nak menelannya bila tgk bnyk tulisan kaligraphi cina pada bungkusan tersebut. 



BUkan kaligraphi tu yg mengembangkan tekak ni, tapi memikirkan bagaimana rupa bentuk kilangnya, pekerja mymmarnya dan juga tahap kebersihan kilang pemprosesan produk ini. Terbaru ni, baru jumpa produk tauhu telur orang kita jenama mukmin. Bila tengok bungkusan tauhu telur mukmin , terasa lapar plak nak masak pakai tauhu telur ni. 



Sedap juga sebenarnya tauhu telur ini. Pandai orang yang mereka cipta produk ni. Jadi kalau kita rasa ada produk yang kita minat memakannya tapi tak jumpa jenama orang kita, maka cuba2lah curi resepi nya di mana2 dan cuba hasilkan sendiri manatau rezeki boleh jual dan kormersialkan. 



Kali ni kita tiru cara kilang china buat produk.Mereka takder sangat produk sendiri. Apa yang dorg buat adalah tiru produk orang lain dan jenamakan dengan nama sendiri.Lani dah banyak dah jenama china yang ditiru bulat2 dulu dah jadi produk terkenal didunia. Jadi kita pun guna taktik tersebut. 

 Adakah mereka ikhlas berkawan dengan kita?

Kalau ada kuih bulan yang cina buat, kita tiru dan jadikannya yang halal seperti ada satu awek dari terengganu yang lumpuh kedua kakinya kini usahawan berjaya hanya tiru produk kuih bulan dan juga kuih2 dari bangsa lain. Menarikkan! Sekarang ni market muslim sedang LAPAR dengan produk2 halal orang kita. Letak apa sahaja dipasaran jenama orang kita insyaAllah pasti ramai yang akan menyokongnya.. 



PAstikan produk itu halal dan thoiyyiban dan mutu yang meyakinkan serta harga yang berpatutan. Harap perkongsian ini memberi sedikit idea buat kita semua dalam mencari rezeki dikala negara sedang dijual secara lambak ketika ini oleh mereka yang baru dapat kuasa. 



 Kepada tuan punya produk ini, jika terbaca posting ini, syabas diucapkan dan doakan kami agar terus dapat bertahan dalam mengharungi ujian yang mendatang. 



wallhuaklam 
jauh sudah kukembara


 #jangan lupa singgah di website kami yang berwajah baru dan lebih segar untuk sebarang update terkini berkenaan dengan dunia kita yang kecil ini. Singgah pada laman web bawah ini. www.dadiydoo.com

 ps: Sebelum anda meninggalkan blog ini, pastikan anda klik sekali pada mana2 iklan gugel  yang ada dalam blog ini sebagai tanda sokongan buat kami dalam menguruskan karya ini.Terimakasih.

No comments

Powered by Blogger.