Nenek siapa lah ni kan...


Negaraku Masih teringat2 kata2 nenek ni suatu masa dulu. Cukup lantang mengkritik kerajaan sebelum ini seolah2 nenek ni tidak pernah duduk dlm kerajaan yg sama sebelum ini. 


Maka disinilah kita lihat bahawa, bila org tua sudah lanjut usia, sikap kebudak2annya pasti muncul. Merengek2 nakkan itu dan ini dari org lain. Sampai habis ditohmah kerajaan yg beliau dulu ada didalamnya. Nenek ini apa yg dia tidak dpt ketika menjadi kerajaan dulu.AP sana sini, gaji besar, elaun2 itu dan ini, dipayungi syarikat itu dan ini. Kalau tidak, takkan pernah bising satu negara kes beliau berkenaan anak menantu dan sebagainya. 



 Apapun kes nenek ni, partinya sentiasa mempertahankan beliau sehingga beliau senang lenang sampai ketika ini. Kini setelah pencen dari memegang jawatan kerajaan, mulutnya pula dihalakan kpd parti dimana ramai kawan2nya angkat beliau dulu. Hentam bekas partinya cukup2 hanya kerana ikut rentak musuh nyata dan tidak nyata. 



Orang2 seperti ini sebenarnya siKitol dalam kerajaan terdahulu. Apa yg nenek ni dpt dalam usaha menjatuhkan kerajaan dahulu. Dengan sebab nenek nilah kuasa kita utk semua kini terhakis. Bangsa Dap lagi teruk pemerintahannya berbanding bangsa Muslim kita. 

 Sebiji CR7 beb.
 

Kepada nenek ni, fikirkanlah dunia seterusnya iaitu dunia barzakh. Cukup2lah menjadi duri dlm daging pd agama bangsa dan negara. Negara ini sudah jauh pergi dr angan2 seorg nenek tua. Biarlah anak2 muda mengemudi negara ni mengikut acuan semasa dan nenek fikirkanlah jalan seterusnya mengadap Sang Pencipta. Itu lebih murni buat nenek ketika ini. 



Diharapkan kita dapat belajar banyak perkara dari kejatuhan ini dan dapat mengenali siapa musuh dan siapa sahabat. Dan pastinya musuh dlm selimut yang banyak menjatuhkan kita sejak dari dulu lagi. 



 Keep the momemtum HIGH 

Wallahuaklam 
Jauh sudah kufikirkan 


 ps: Sebelum anda meninggalkan blog ini, pastikan anda klik sekali pada mana2 iklan gugel (klik disini) yang ada dalam blog ini sebagai tanda sokongan buat kami dalam menguruskan karya ini.Terimakasih.

No comments

Powered by Blogger.