Patutkah kita abaikan politik demi BMF

BMF 
Ada org berkata kalau nak kempen BMf ni jangan campur dgn bab2 politik. Takut nanti kempen BMF ni jadi kempen politik dan menyebabkan kita jadi bergaduh pula. Betul ker kita hanya perlu tumpukan pada BMf dan jauh kan dari isu politik? 
 
 
 
Bagi aku, ianya tidak betul. Jika kita hanya fokus pada isu bmf dan lupakan politik, strategi ini adalah silap. Dalam kita berkempen BMF ini, isu politik juga wajib berjalan sekali. Utk berjaya dlm bab BMf ini ianya akan mengambil masa 60 tahun utk berjaya keseluruhannya, itu pun kalau semua umat islam bersatu menjayakannya. 
 
 Kini mereka semakin kehadapan..
 
 
 
 Dalam keadaan politik semasa yg harubiru begini, adakah hanya dengan fokus bmf kita akan berjaya? Tidak sebenarnya tuan2. Polisi negara kini dipegang oleh mereka yg kelihatan anti dengan kejayaan bangsa kita. Mereka boleh hancur robekkan segala usahakita dipertengahan jalan hanya dgn mencipta polisi2 tertentu yang mana kita tidak mampu untuk menangkisnya. Sedangkan kempen bmf kita ini baru bermula, dan agak senang utk dicantas oleh pihak penguasa jika mereka terus berkuasa. 
 
 
 
Oleh itu jika ada yang mengatakan jangan campur adukkan bmf dgn isu politik, aku tidak setuju. Biarlah apa yang kalian fikirkan, tapi mulai sekarang ,kita wajib kuatkan ekonomi dan juga politik dalan tanah air tercinta ini. Apa pandangan kalian dalam hal ini? Adakah perlu hanya fokus pd BMf dan ketepikan politik? 
 
 
Wallahuaklam 
Jauh sudah kufikirkan 



ps: Sebelum anda meninggalkan blog ini, pastikan anda klik sekali pada mana2 iklan gugel (klik disini) yang ada dalam blog ini sebagai tanda sokongan buat kami dalam menguruskan karya ini.Terimakasih.

No comments

Powered by Blogger.