Sudahlah miskin, kena game plak dengan atok.


BMF 
Basmi Miskin First 
Atok ni dia tak sama mcm Dr Mahathir dulu.. Masa Dr Matahir dulu, mcm2 polisi utk kesejahteraan rakyat dilakukan termasuk beri geran itu dan ini serta bantuan ini dan itu. 
 
 
 
Kini dibawah Malaysia Baru, org miskin diminta jgn harap bantuan lagi. Kesian orang miskin di negara ini kerana, sudahlah miskin, kerajaan pulak tak mau pandang dah pasni. Kita tidak mempertikaikan yg org miskin kena keluar dr kemiskinan dgn usaha mereka sendiri.Jangan harap bantuan org lain. Tapi atok sebagai ketua kerajaan tidak sepatutnya ckp mcmtu. 
 
 
 
Semasa nak undi dlm pru14 dulu, atok menagih simpati dr para org ramai termasuk org susah utk mengundi parti atok. Tapi bila org dah lantik atok jd PM, atok hentam balik org2 yg undi atok. Dengan org miskin atok selalu perlekehkan mereka kata malaslah, tak mahu berusaha dan mcm2 terutama miskin melayu ni. 
 
 Keluhan orang kampong yang ditipu PH
 
 
 
Anak2 atok yg bersusun huruf M pd nama mereka, semuanya jutawan. Jarang 1 ayah dpt jadikan semua anak2nya jutawan dlm satu masa kecuali atok ni. Dalam islam, org miskin merupakan golongan yg paling banyak diraikan kehidupan.mereka. 
 
 
 
Bab zakat, fitrah, sedeqah,byr Dam haji, denda bersumpah dan sbgnya semua hasil itu diberikan kpd org2 miskin. Ini memperlihatkan bahawa ISLAM tidak pandang remeh org2 susah dan miskin ini. Sebagai ketua kerajaan yg berpengalaman, mungkin ada ayat lain yang lebih memberangsangkan utk didengar spt " kerajaan akan sentiasa pastikan golongan2 miskin tidak terpinggir dari arus pemodenan ini". 
 
 
 
Walaupun makna yg sama, tapi pendekatan ayat yg lebih memberi motivasi itu penting agar audience yg terlibat rasa terpanggil utk keluar dr kepompong kesusahan mereka. Inilah akibatnya apabila yg menjadi ketua kita tidak duduk dlm tingkat yg sama. Akibat jarak umur yg sudah tidak sesuai memerintah negara, hendak tak nak, kita terpaksa terima negara ni kembali menjadi negara ditakuk lama dan tidak mencerminkan keremajaan kerajaan tersebut lagi. 
 
 
 
Keep the momemtum HIGH.! 
Apa kata anda? 
 
 
 
Wallahuaklam 
Jauh sudah kerenungi  
 
 
Ps: syarikat2 besar negara terutama dr bangsa dap kini mengarap bantuan kerajaan utk survive.. mcm ada plan jer kan dorg.
 
 
Sebelum anda meninggalkan blog ini, pastikan anda klik sekali pada mana2 iklan gugel (klik disini) yang ada dalam blog ini sebagai tanda sokongan buat kami dalam menguruskan karya ini.Terimakasih.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.