Bagus peringatan abg mad ni kan.

ThrowBack
Negaraku. Ternampak keratan surat khabar tak tau jenama apa didinding sebuah pejabat diPuchong Utama. "Wow bagusnya peringatan tersebut,jangan fitnah dalam politik". Bisik dalam hati aku. 
 
 
Bila aku tengok keseluruhan keratan akhbar yang dipaparkan, aku terjumpa sebuah wajah yang pernah aku lihat di dalam paper harakah suatu waktu dahulu. "Wah,abg mad ni dah bagus sekarang, beri ingatan pada ahli nya jangan main fitnah dalam berpolitik". 
 
 
Bicara hatiku lagi. "Dulu kau ajar kami percaya fitnah mcm2 pd atoklah, pada abg non la, pada bini paklah la, pada bini Najib la, dan tak lupa pada bini atok dulula, cakap atok ni bapak pelingkup negara la, pastu lani semua yg abg mad cakap dulu semuanya fitnahla kan". Geram aku bila terkenangkan taburan fitmah abg mad yg cukup hebat sehingga kini dpt jadi menteri.
 
 
 " ingat dulu abg buat lawak dlm cermah politiknya, Aku kalau dpt jadi menteri dalam negeri, pertama aku akan panggil Norian, hai Norian, hang Mai sini. Tetiba Rahim datang, Rahim you NO ". 
 
 
Inilah antara lawak kutuk mak bapak yg paling win yg pernah dilakukan raja fitnah ni. Lani bila dah jadi kerajaan, baru tau jangan main fitnah. Tapi tak pa la abg mad, kami pun dah tau dah kaki kelentomg abg mad mcmner. Bukan abg sorg jer, geng pan semua tu kaki kelentong juga terutama abg lid broker tu.. 
 
 
Aku fikir mcmnila abg mad, selagi ada nyawa, gi la minta maaf dgn org2 yg pernah abg mad fitnah baik lelaki mahupun perempuan,baik laki org mahupun isteri org. Allah dah tunjukkan sedikit yg abg mad ada masalah diri dgn dibuka kisah anak isap ganja di kelab malam. Sepatutnya sebagai presiden parti konom islam ini, anak2 dia adalah contoh tauladan buat ahli2nya. 
 
 
Tapi apa yg terjadi, ahli pun buta kayu tak hiraukan apa yg berlaku pd diri dan kumpulan mereka. Kalaulah kes hari tu terjadi pada anak TGHH , aku rasa mau runtuh rumah kayu tuan guru trsebut dan berpecah belah partinya. Itulah nasib kita dibumi bertuah ini.Ada pemimpin tapi bukan untuk keturunan kita, hanya difikirkan keturunan orang lain sahaja. 
 
 Apa kata anda? 
 
Wallahuaklam 
Jauh sudah ku dikelintong  
Www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.