Ini wajah pejuang negara ?

Throwback
Negaraku! 
Mari kita bincangkan idea abg lid kita ni yang tak setuju elaun dan gaji dia dipotong. Biarla elaun rakyat dan gaji rakyat kena potong asalkan jangan gaji dan elaun dia dipotong. 
 
 
Abg lid ni adalah pejuang rakyat yang amat berdedikasi sekali dalam kerajaan PH ni. Banyak tol2 berjaya di hapuskan diseluruh negara dan saman2 aes juga berjaya dihapuskan semenjak abg lid dan kawan2 jadi kerajaan. Abg lid juga sedang dlm proses utk menjual tanah2 org kg di kg baru demi menjadikan org2 kita kaya cepat secepat yang mungkin. 
 
 
Inilah sepatutnya wakil rakyat yang kita ingini. Baru2 ni, abg lid dibawah kementeriannya ingin rakyat kita bekerja dan tidak lagi menganggur begitu sahaja. Lalu kementeriannya cuba promosi anak2 kita jadi sugar daddy. Kerja mudah gaji tinggi ni beb. Tak perlu belajar tinggi2 mcm kwn2 abg lid tu, cukup jaga badan dan muka, boleh jadi sugar dgn gaji menarik. 
 
 
Inilah pemimpin masa depan kita bro! Janji dia utk menutup kilang arak sebelum subuh menjelang telah berjaya di laksanakan. Kalau anda tidak percaya, sila kekilang arak dishah alam sana, anda pergi diwaktu 3 pagi,pagar kilang tersebut sudah ditutup dan tidak dibenarkan masuk tuan2. 
 
 
 Oleh itu, pihak kerajaan tidak sepatutnya memotong gaji abg lid sewenang2nya begitu sahaja. Elaun broker abg lid pun tak dpt lagi sebab org kg baru tak mau dgr kata2 dia yg tidak pernah berbohong selama ini. Sepatutnya setiap insan di KL memyumbang sorg rm1 utk abg lid terus maju memikirkan masalah rakyat dalam negara kita ni. 
 
 
Kalian jgnlah memandang serong pada abg lid ni, kerana dalam otak dia hanya digunakan utk memikirkan masalah rakyat dan bukan masalah DAP. 
 
 #OkTakAkuDoneBackupKhalidSamad 
 #JanganJadiPembaris 
 
 
Wallahuaklam 
Jauh sudah kurenungi 
Jangan lupa lepak2 di  
Www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.