Nama ni mampu kelirukan kita semua.

BMF. 
Banyak kali aku dpt mesej bergambar tentang restoran ni terutama dlm group2 kwn2 dan juga sahabat. Katanya restoran ni menghidangkan makanan berunsur babi dalam masakkan mereka. 
 
 
Aku pun cuba mendpt penjelasan dr sahabat yang bertugas area sana (sekitar desa sri hartamas) dan sahabat tu kata mmg restoran ni tidak halal buat umat islam yg beriman. Cuma disini jangan kita terpedaya dgn nama2 restoran sebegini. 
 
 
Kelihatan spt nama org kita, rupanya jauh dari yang disangka. Ini baru satu kes yang kita kongsikan. Kalau kita masuk ke shopping komplek pula, berapa banyak restoran nama omputih yang taktau halal dipenuhi orang2 kita. Restoran spt chili's dipenuhi muka2 org kita (termasukla aku dulu) kononnya bahagian makannya boleh makan sedangkan restoran itu juga menyajikan arak buat pelanggannya. 
 
 
Barang makanan ni penting buat kita umat islam. Musuh2 islam sedaya upaya akan suruh kita memakan makanan haram dan juga air yang haram demi kelangsungan bisnes mereka. Andai semua umat islam dlm negara ni prihatin dgn apa yg mereka makan setiap hari, aku fikir Malaysia ni kini dikuasai oleh Peniaga2 besar orang kita diseluruh negara. 
 
 
 Wallahuaklam 
Jauh sudah kutelusuri 
Moh singgah teratak aku di 
 Www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.