Banyak kali bangkit dari kegagalan

BMF 
Tersentuh juga dengar kisah akak ni dalam meniti kehidupan yang serba serbi mencabar ini. Dengan berbekalkan jiwa yang kental dan gigih , kini akak ni dpt rasa sedikit kesenangan buat dirinya dan keluarga. Ada orang kata brim tu dedak dari kerajaan dulu. 
 
 
Mereka yg kata mcmtu adalah org yg berjiwa 'mad sabu'. Tidak pernah menghargai jasa orang dan hidup sekadar menyusahkan org spt pada pakcik mad sabu itu. Ada insan yg spt akak ni, memerlukan duit spt brim ini utk mengorak langkah menuju kesatu segmen yang lain. 
 
 
Bayangkan dgn rm500, mungkin kecik bagi kita utk memulakan perniagaan, tapi akak ini gunakan sepenuhnya duit itu utk mengejar misinya tersendiri. Beberapa kali gagal dalam perniagaan, tidak mengganggu tumpuannya utk mengejar cita2. Andai katalah abg jib tidak perkenalkan duit brim ini, mungkin langkah akak itu terencat sedikit dek kerana kekangan modal yang dia hadapi. 
 
 
Seperti kata2 orang arab مَن جَدٌَ وَجَد. Siapa yang berusaha dia insyaAllah akan dapat. Jadi janganlah kita memandang sesuatu itu pada sudut yang lemah, tapi sebenarnya disebalik sudut itu ada insan lain yang meraih kejayaan yg berganda utk dirinya.
 
 كيت دولو دموموككن دڠن دڠن ماچم٢ ڤركارا negatif اوليه ڤواك٢ PH اين سهيڠݢا كيت بوتا اكن ڤركارا بايك يڠ ڤرنه دلاكوكن اوله كراجان سبلوم اين. 
 
 Kalau nak tonton video akak itu, taip je title video dibawah ini. Dari raut wajah akak itu ada 1001 kisah yg sukar digambarkan. Tapi yg jadi masalahnya, aku masih lagi disini menanti.... 
 
 
wallahuaklam 
jauh sudah kukembara 
mai singgah naa @ www.dadiydoo.com 

No comments

Powered by Blogger.