Masjid pun dorang nak halang


Throwback
 BMF 
Wow Perak negeriku. Dah keluar surat dah yang melarang siri kempen BMF di buat di masjid2 seluruh negeri perak. Kali ini yang terbaru surat bertarikh 6/12/2019 daripada JAIPk yang mengarahkan siri kempen ini diberi tekanan agar tidak diteruskan oleh umat islam. 

Korang pun tahulahkan siapa jaga JAIPk nikan.. Siapa lagi kalau bukan wakil rakyat dap cawangan melayu iaitu PAN. Exco yang jaga jaipk ni dulu adalah senior aku masa sekolah dulu. AKu tak kenallah dia dan dia pun tak kenallah aku pun. Semua orang pun tahu siapa pan ni, barua dap lah. Walaupun hari2 solat kat belakang imam, tapi imam utama dorang adalah tokong juga. 

Bayangkan kempen untuk bagi orang kita muslim jadi kaya pun PAN tak mahu angkat. Sanggup jadi barua dap arahkan kempen ini tidak dilakukan di kawasan masjid. Bila surat kuasa ini keluar seperti dibawah, ini memperlihatkan bahawa kalu nak berniaga dalam kawasan masjid, kena ajak orang india cina dan kena ada orang jual babi, anjing dan sebagainya sebagai tanda kita ini agama rahmatan lil dap. 

Jangan lupa tonton video ini pada link bawah ini tau.


Sepatutnya pihak jabatan agama ni bantulah pengusaha2 muslim untuk mempermudahkan mereka mereka memasarkan produk mereka dengan memberi sedikit ruang dikawasan2 masjid utk berniaga.Kalau jaipk tak dapat nak tolong sekalipun, jangan ganggu urusan peniaga ini pun sudah mencukupikan. 

Disebalik surat ini juga boleh kita simpulkan bahawa, kempen kita ini sudah semakin berkesan dan kuat sehingga puak2 cina ini sudah mendapat kesannya. Klaau tidak takkan pihak pan yang jaga agama itu arahkan surat ini. Ini mesti kerana peniaga2 bangsa dap sudah kepanasan kerana perniagaan mereka semakin merudum. Ayuh semua! 

Sebarkan kekuatan kita, teruskan perjuangan. 
wallahuaklam 
jauh sudah kita melangkah 


 Pss: kepada yang ingin share artikel ini, boleh lah like fb page MODAYU73 kerana aku buat posting serentak disana.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.