Seronok abg zaid jadi ketua erkk

Throwback.
Negaraku. 
Tahniahla kepada zaid ibrahim kerana berjaya menjadi ketua dap kelantan ketika ini. Bukan senang nak jadi ketua dap bagi orang melayu lani. YANG kat perak tu pun melayu juga jd timbalan dap nama dia aziz bari. Tapi bukan sorang dua yang jadi ahli dap dari kalangan org melayu. 
Ramai orang kita jadi wakil rakyat diseluruh negara mewakili parti cina ni. Ada gadis ayu ( lani dah bercerai dah pun), ada ustaz muda (sheikh power kat johor sana), ada BELIAU (pakar babi di melaka) dan dua 3 orang lagi. Apa agenda melayu2 ni dalam dap? Aku rasa dorg ni tak agenda apa2 pun utk umat melayu.. 
Dorg ni sebab utama adalah nak bypass procedure senang jadi calon wakil rakyat. Kalau dorg join umno or pas, nak jadi calon wakilrakyat pasti lambat sebab ramai senior2 dah standby. Bila masuk parti dap, dah tentu dap nak pakai dorg secepat mungkin utk mengaburi orang2 melayu. So dgn masuk dap , peluang jadi wakil rakyat akan lebih mudah. Betulkan. Tapi tahukah anda, adakah dap gunakan anda sbg wakil dia atau anda akan gunakan platform dap utk kelangsungan islam dan melayu tanahair ini. 
Jawapannya mudah sahaja. Majoriti dalam dap adalah cina, melayu ni sangat minoriti. Pastinya agenda cina lebih diutamakan berbanding agenda orang kita. Macam zaid ibrahim ni. Dulu umno,pastu KITA, then pkr lani dap. Adakah macamni punya pemimpin yang kita inginkan utk pimpin kita dinegara ini. Kenapa dap ambik org yang dah rosak mcmni pimpin dap kelantan. Ini memperlihatkan bahawa dap hendak hancurkan islam dikelantan oleh orang kelantan sendiri. 
Nampak tak? Kalau korang tak nampak, korang memang ahli PAN la nampaknya. Sebenarnya dap ingin orang2 kita yang rosak ni jadi pemimpin kita supaya masyarakat kita terus rosak dari dalam dan yang akan untung adalah orang2 bangsa dap yg majoritinya oleh bangsa cina.
 So apa kata anda pula. Dah apply jadi ahli dap ke belum?
hihihi 
Wallahuaklam 
Jauh sudah kukembara 
 @ www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.