Usahawan homestay orang kita yang berjaya

BMF Tak sangka plak tahun ni tahun melawat Malaysia 2020. Ingatkan kerajaan baru ini tak tau nak buat kerja, rupanya just tiru kerajaan lama dan ambik kredit kononnya mereka yang buat..puiiii!!! hihi. Bila sebut tahun melawat malaysia ni, industri perhotelan menjadi perhatian para pelancong untuk datang kenegara ini. Bila habis tahun melawat Malaysia nanti, industri persundalan pulak ambik alih..huhu.. Jadi kepada yang ada ruang bilik lebih, ataupun rumah lebih, anda perlu join industri ini kerana pulangan dia bukan sikit2 anak tau. Kalau anda biasa sewakan rumah anda kepada orang dengan harga bawah rm1k, anda patut belajar dengan abg farid ni bagaimana dia tukar rumah dia jadi homestay yang lebih menguntungkan. Boleh baca kisah dia pada link bawah ini. https://www.klikjer.com/members/ideva... Aku ni bukan sahaja tak der rumah, rumah yang aku duduk ni pun tumpang rumah mak mertua. Kadang mak mertua usha semacam jer, bila la menantu dia ni nak belah dari bawah ketiak ni..huhu.. Belum ada rezeki nak beli rumah ataupun tanah, besarkan anak2 pun selalu soru miss...hihi. Jadi bila aku pun tak mampu buat rumah ni, aku passkan info ini kepada sesiapa yang ada asset diseluruh negara untuk ubah asset yang boleh menjana income bangsa kita. Tanah2 adalah antara asset utama orang kita, tapi kebanyakkan tanah2 kita ini terbiar ataupun rumah2 mereput terutama rumah pusaka tinggalan ayah ibu kita di kampong. Apa kata korang transform rumah pusaka di kg dari dibiar mereput sebegitu, jadikannya sebuah homestay yang dapat dijual keseluruh dunia. Kalau korang tak jana income dari tanah pusaka di kg sana, aku takut korang akan pakat2 adik beradik nak jual tanah itu, geng2 apek ni tunggu masa jer nak beli tanah korang tu. Jadi, apa kata korang pakat adik beradik yang ada tu, bincang2 cari bajet bagaimana utk ubah rumah pusaka menjdi homestay yang berjaya. Biar adik / abg yang duduk dikg tu jaga homestay pusaka tu dan korang berilah gaji sikit biar adik / abg tu rasa syok kan. Pastu iklan kat AIrBNB, agoda, booking.com, Mudah .my dan sebagainya untuk ajak orang diseluruh dunia lepak kat homestay pusaka itu. Macamana nak buat tu? Aku pun tak pakar dalam bidang ni, tapi abg farid dia ada pengalaman sampai jadi jutawan lah dengan buat homestay ni. Boleh baca kisah dia pada link bawah ini. https://www.klikjer.com/members/ideva... Aku ni bukan setakat homestay jer tak mampu nak buat, nak balik homestay ibu di kg pun jenuh nak adjust. Asyik kemarau jer sejak dua menjak. Tapi doa buat ibu dan ayah tak pernah putus di setiap solat aku.insyaAllah Ameen. Harap perkongsian ini dapat membuka minda sikit kepada orang kita terutama yang ada banyak asset seperti rumah dan tanah. Janganlah lagi bergaduh adik beradik rebut harta pusaka, korang pakat2lah mcm pakatan harapan tu dalam menguruskan tanah dan asset keluarga agar terus bercambah dan memberi keuntungan buat semua ahli keluarga dan tidak lagi bermasam muka disebabkan tanah sekangkang babi itu. Jangalah menipu mcm PH tu bila dah berjaya uruskan homestay tu, orang kata biar sedikit tapi berkat. wallhuaklam jauh sudah ku bersyukur Mai lepak2 dulu @ www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.