Abg mad pun goyang gak tu.

Throwback
Negaraku 
Hari ni abg mad keluar kenyataan berkenaan dgn org ramai hentam pemimpin pan terutama menteri agamanya . Abg mad dah tak leh tahan sebab partinya dah tak boleh nak lawan balik hujah2 mereka.. Kesian abg mad, lagi 3 tahun dah nak kena turun, pencen tak dpt sebab tak cukup haul.. 
 
 
Siapa tak kenal abg mad ni dulu. bapak segala pidato dia ni. Org dtg nak dengar pidatonya pasal lawak jer..fakta semua main hentam jer. Kalau ahli politik jenis sadiq sigaraga, aku rasa lama dah nangis tak tahan kena hentam dgn abg mad. Dalam PH ni, dia lawak skit. Dulu atok hemtam kit siang,guan eng,mad sabu,anwar dlm pentas politik, LKS dgn LGE tembak mahathir dgn bom, abg mad bagi peluru penabur dgn juga scud, abg non siap hantar mortar dan kereta kebal serang atok.... 
 
 
Hari ni mcm takder apa jer hidup sesama dorg.. yang bodoh bergaduh ni kita semua kat bawah.. bangang kan korang termasuk aku..kiki Tapi sejak jadi.menteri ni, abg mad dah bertukar. Dah jadi hati tisu plak. Kena hentam terus menangis merajuk. Ooo dulu ko hentam kiri kanan musuh politik ko terutama atok, dorg steady jer kena kat ko and the geng terus menangis. 
 
 
Bila rakyat kutuk pemimpin pan hari2 ,.terus guna sentimen membahayakan negara. Zaman kau maghin, apa kau tak hina keji atok,paklah najib,anwar tu membahayakan negara ker... Menghina islam dan ajarannya itu tak membahayakan negara...puii Beria2 abg mad mempertahankan mujahid yg kena serang teruk ketika ini. Peluru penabur bertubi2 diarahkan ke mujahid sampai tersungkur kawan tu nak jawab.. 
 
 
Last2 menangis teresak2 ngadu kat pihak berkuasa. Kemonlah abg mad... ko kutuk org lain dulu, bersama dgn mujahid terbaring2 ditepi jalan konon memperjuangkan rakyat...hari ni memang patutlah rakyat ludah muka korang. Sebab korang muka penipu. Muka konon ganas, sekali kecam, dah nak terkencing menangis. Inikah parti nak bawa kita kedepan. Baru kena hemtam dgn org2 kita terus menangis. 
 
 
Tapi kalau bab org kutuk islam,hina islam,hina raja2 korang handal plak mempertahankan puak2 bangsa dap korang. Aku ikut ko dah lama abg mad. Sejak dr dalam perut lagi. Kalau aku ni lahir masa PH wujud, mmg la nmpk ko mcm hebat. Tapi aku lahir sejak dr zaman Barisan Alternatif lagi.. Masak dah dgn peel abg mad ni... kikiki. 
 
 
wallahuaklam 
jauh sudah kukembara 
Tekanan ni @ www.dadiydoo.com  
 
 


No comments

Powered by Blogger.