Apa lagi nak di letgo ni

Throwback
Negaraku 
Inilah negara kita yg di jaga oleh bangsa dap. Dulu atok kata melayu malas cina rajin ,dulu melayu malas yg buat asset negara begitu bnyk, lani cina rajin plak jual habis asset negara. Apa punya bangsa dap ni kan. 
 
 
Selalu kita digembar gemborkan bahawa org cina pandai niaga. Tapi bila LGE PEGANG negara, rupanya bukan pandai niaga,tp hanya pandai letgo harta negara. Cina dap Pandai ckp jawa jer,kita pun terliur nak jual negara dgn bagi undi pd bangsa ini. India dap pandai cakap banjar jer, terus beri undi pada bangsa dap. 
 
 
Lani dah berbillion habis harta negara, hutang pula di tokok tambah setiap minggu oleh keluara.LIm the bintang 3. Kalau tgk pd aset dibawah ni, hampir semuanya org kita yg hasilkan bertahun2 utk menjayakannya.. Tapi bila dtg LGe ni, sekelip mata dia jual hapus kira asset kita. Kebanykkannya dijual kpd org luar terutama sedara dia di sebarang tambak sana. Mcm dah pakat2 jer semua ni bila mereka menang hari tu. 
 
 
 Lagi lama mereka pegang negara , takut2 tanah wakaf utk masjid dan surau kita pun diletgonya... manalah taukan.. apa fikir tuan2 semua?
 
 wallahuaklam 
jauh sudah kukembara  
www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.