Kuasa Allah mengatasi segalanya

Throwback
Duniaku. 
Kadang kesian juga dgn presiden china ni kan. Semua benda nak buat dalam masa. Nak kurung rakyat uighur la, nak sekat import minyak sawit kita la, nak buat kilang2 dunia la dan mcm2. Last2 Allah antar virus corona , terus lumpuh idea nak buat apa. 
 
 
Lani presidennya dikatakan memohon umat islam seluruh dunia mendoakan kesejahteraan penduduknya dr wabak virus di wuhan sana. China antara negara terbesar dunia, mempunyai rakyat nya diseluruh pelusuk bumi, ada senjata canggih yg dapat membunuh manusia secara massa, ada teknologi angkasawan yg hebat, ada pasukkan keselamatan yg teramai didunia, ada bangunan pencakar langit yg hebat, tapi akhirnya negara diserang virus yg saiznya hanya mampu dilihat dibawah microscope shj. 
 
 
Teringat firman Allah dlm surah AnNashr: "Apabila dtg pertolongan Allah dan kemenangan, maka engkau akan lihat berpusu2 manusia akan masuk kedlm agama Allah :1-2". Kini presidenChina pula ingin memohon pertolongan kpd Allah melalui perantara umat islam. Bagaimana harus kita mendoanya sedangkan ada sahabat2 di hujung negeri sana di seksa hingga dihilangkan agama dalam dada mereka. 
 
 
Pada ketika ini kita tiada kekuatan senjata utk membela nasib saudara kita dimana2 sekalipun, tapi ingat, kita ada senjata paling ampuh yg pasti menakutkan musuh2 kita yakni DOA. Teruskan berdoa utk sahabat2 kita disana dan juga disini. Jangan diharapkan doa abg mad sabu lagi kerana dia sudah jauh tersasar dari kita. 
 
 
Doa dari cordoba juga tak boleh dipakaiguna kerana sang mujahit itu sakit jiwanya. 
 
Wallahuaklam 
jauh sudah ku merempat 
 
mai sat @ www.dadiydoo.com

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.