Makin bersemangat la mereka nak datang negara kita

 Throwback
Negaraku 
Apa haluanlah negara kita kini kan. Lepas nak bawak masuk pelancong cina besar2an dan india, kini dorg dah boleh beli rumah murah buat mereka. Rumah rm500k ni pakat berebutla dgn org kita yg berduit. Income org luar dgn gaji dlm rmb/rupee/dollar setakat nak beli rumah rm500k tu senang jer. Tapi yg aku heran tu, kenapa lately ni beria sgt nak bawak masuk org luar kedalam negara kita. 

Kalau dah rumah rm500k pun org luar boleh beli, lama2 IC pun boleh dijual spt kes di penang darul dap tu. Bayangkan, dap baru dpt kuasa di putrajaya dah berani suku sakat ni rosakkkan system negara. Dorg buat undang2 ni bapak dorg punya. 
Baru ni viral video sorg pemandu bas kena balun dgn lelaki cina beria2. Tak sanggup plak aku nak nengoknya pasal jadi panas bila lama2 tgk...
Entahlah apa nak jadi negara ni lepas kerajaan haru ambil alih. Lani jangan terpedaya dgn bangsa PAN suruh Kita jual tanah pusaka.kita. Kalau kalian nak jual rumah perumahan dan nak pindah ketpt lain, pastikan buyer pun orang2 kita juga. Tu jelah yg kita mampu lakukan buat masa ni. 

Be prepared!!! Virus Toyota corona dah masuk malaysia 
wallahuaklam 
jauh sudah kukembara 
www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.