Tetiba nak suruh jadi sugar daddy plak ...

Throwback
Negaraku. 
Ini sorg lagi wirawati pan yg bernama khalidah alsberg. Aku pun tak tahu apa fungsi wirawati khalidah ni. Hari2 aku tgk dok buat posting merapu mcm budak kecik. Harap muka je tua, tapi jiwa budak sekolah. 


Dulu masa kerajaan lama memerintah, ko ni khalidah, semua isu ko politilkan. Abg jib main golf kepit skit pun ko politikan. Abg jib hapuskan tol kat shah alam pun ko poltikkan konon ko nya pasal tol dihapuskan...puiii Hari ni orang bukan mempertikaikan tugas pegawai2 kerajaan yg menjalankan kerja mereka, tapi rakyat ingin tahu, apa hala tuju negara ketika ini. 


Adakah rakyat negara disuruh jadi sugar daddy dan bela pompuan simpanan spt pd kes iklan sugarbook hari tu. Atau semua umat melayu kena jual tanah beri pd broker2 utk dijual pd hantu2 tanah yg berkeliaran di pejabat abg lid tu. Itulah melayu pan dlm ph. Dorg ni mcm pekak badak jer, masa dorg pembangkang dulu, najib bangun tido sampai tido semula semunya dipolitik. 


Tiba zaman khalidah berkuasa, kita disuruh jgn politik kan semua isu... Kenapa lah aku tak leh tgk muka2 pan nya pemimpin.. rasa mcm malu jer ada jenis melayu mcmtu.. Pelabur luar tgk, apa punya teruklah pimpinan malaysia ketika ini. Politik siang malam, tapi kerja kelaut mati.. 


wallahuaklam 
jauh sudah  kukembara  
www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.