Bertudung tapi telanjang juga

AgamaKu! 
Hari ni ustaz nak share skit lah bab seksi meksi ni.hihihi... Siapa kata gadis melayu tak menawan, tak menarik hati tiada memikat. Utk pengetahuan semua org melayu, antara gadis/wanita paling ideal dijadikan isteri didunia adalah gadis/wanita melayu solehah. 
 
 
Kenapa aku cakap gadis/wanita melayu solehah. Perkara ini bukan aku yg cakap sorg, tapi Mad Dang (budak english) kaki jalang tu pung cakap benda sama. Kalau kalian semua tahu, pakej wanita solehah arab sana dgn wanita melayu solehah disini, menang lagi wanita solehah melayu. 
 
 
Apa yg menyebabkn wanita/gadis solehah melayu hebat? 1- Mostly wanita kita ini pandai masak. Bukan pandai masak 1,2 menu shj, malah berpuluh menu yg berlainan dpt ditawarkan kpd bakal suami. Ini bermakna, sang suami akan makan makanan yg sama dibulan hadapan. Menggambarkn banyaknya menu perempuan solehah kita dpt masakkan utk suami tersayang. 
 
 
2-Jaga anak. Orang perempuan melayu cukup terkenal dlm mengasuh anak2 mereka menjadi hebat. Kita lihatlah bagaimana ibu tiri NATRAH memgasuh natrah menjadi anak yg beradab, pemalu dan pandai menjaga diri sehinggalah natrah dirampas kembali oleh ibu sebenarnya dari Belanda. Begitu juga ibu Pramlee, Ibu kepada Mahathir, Ibu kpd TGHA dan ramai lagi yg hebat dimata dunia. 
 
 
3- Perempuan melayu cantik dia lain macam. Kalau tidak takkan lah negro, pakistan, arab dan juga englishman berbesar hati kalau dpt kawin dgn gadis melayu. Hanya lelaki sahaja dpt memahami erti cantik seorg perempuan. 
 
 
4-Hormat org tua. Hanya perempuan melayu solehah yg amat menyayanyi orang tua dan pandai menjaga hati mereka walaupun terkadang agak penat utk menguruskan org tua tersebut. Kalau bangsa lain, dah lama kena maki dgn anak2 dorg. Dan banyak lagi sebab2 kenapa perempuan.melayu solehah cepat habis stoknya disambar orang berbanding yg tidak solehah. 
 
 
Kadang lelaki tidak sekadar jatuh cinta pada paras rupanya, tapi jatuh cinta pada pakej yg ditawarkan oleh perempuan melayu solehah. Untuk membezakan mana yg solehah dan biasa2, pertamanya yg boleh kita nilai adalah pada pakaiannya. Terkadang kita lihat ada ibu yg hantar anaknya kesekolah agama KAFA , anaknya elok je pakaian yg disyariatkan, tapi ibunya pakai tracksuit ketat, baju sendat, tudung pun mcm tak muat. 
 
 
 Jadi, antara kehebatan orang2 kita dahulu adalah IBU2 yang hebat. Masakan pahlawan 5 bersaudara TUAH,JEBAT dan yg lainnya menjadi hebat, jika tidak kerana ada.ibu yg hebat dibelakangnya. Oleh itu, jika anda lihat anak perempuan anda ada ciri2 wanita solehah, maka anda haruslah berkira2 dan 'jual' sedikit mahal kpd yg teringin. 
 
 
Ini kerana, agak sukar dptkan pakej solehah dipasaran ketika ini berbanding pada zaman dahulu. Baginda saw pernah bersabda yg mafhumnya " Dunia adalah perhiasan, dan sebaik2 perhiasan adalah wanita solehah". So kpd kita semua, jaga kecantikan kita agar tidak dipandang oleh insan yg belum berhak untuknya. 
 
 
Kerana apa wanita perlu tutup semua assetnya dan hanya boleh pada.muka dan tapak tangan shj? Kerana itu semua tanda ALLAH amat menyanyi kalian berbanding kami yg lelaki ini. 
 
 
wallahuaklam 
jauh sudah ku kembara singgah jom @

No comments

Powered by Blogger.