Bila nak gila ni abg mad

Throwback
Negaraku. 
Teringat lawak abg mad dulu masa dalam pas. Beria2 aku pegang kata2 abg mad yang cakap jangan tinggalkan jemaah dulu.Masa tu aku tak bujetlah abg mad akan pergi tinggalkan jemaah akhirnya, tapi Allah rancang dan abg mad rancang, akhirnya memang betullah abg dah giler lani dan bukan abg mad sorg jer, satu malaysia ahli pan pun naik giler sebab berketuakan abg mad . 
PAtutlah lani semua peminpin pan buat keputusan giler2 lani. Menteri wilayah pakcik khalid buat keputusan giler nak jual tanah kg baru, pak mujahid nak jual aset TH, pak salehudin nak jual negara bagi kawan dap pegang negara dan abg mad sendiri pula jual maklumat negara konon kapal jet kita banyak yang rosak dan tak boleh terbang. 
 Bukan abg mad dan rakan2 pan abg tu yang giler, kami yang tak der kena mengena pun dah naik giler dibuatnya. Bangun pagi jer terus jadi giler sampailah kami tidur malam nanti. Tapi abg mad muka relak je. orang giler lani memang muka relak jer sebab dia pun tak tau yang dia tu giler. 
Gi berehat lah abg mad. Ubat kena makan ikut jadual. Jangan pikir sangat sakit tu, gi berehat banyak2 dan ajak lah kawan2 dlm kabinet pan tu berehat sama. Takut2 kami ni pun naik giler dibuatnya. Kebiasaanya apa yang kita cakap, Allah akan uji pada perkara yang kita cakap. 
wallahuaklam 
jauh sudah kurenungi abg mad @  
www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.