Kenapa orang kita cukup percaya dua beranak ini?



Throwback.
Negaraku.
Siapa tidak kenal 2 beranak ini yang sentiasa mewarnai politik tanah air kita ini. Mereka ini mula berpolitik sejak aku dibangku sekolah lagi hinggalah kehari ini. 

Cuma aku agak hairan , parti dap ini tiada pemimpin lain yang boleh diharapkan ker? Sejak dari penubuhannya sampailah kehari ini, muka apek LKS mesti menjadi ikon dap ini. Adakah bangsa dap tiada pemimpin yang lebih hebat dari orang tua itu.

Yang lagi best nya, anak dia pula menjadi bayangan kepada bapa dia setiap masa seperti parti dap ini adalah parti anak beranak keluarga LKS. Adakah dap ini parti anak beranak mereka sementelah ramai para pemimpin utama mereka dari kalangan keluarga mereka juga.

Tidak semua masyarakat cina mempercayai parti dap ini. Mungkin disebabkan fitnah dan adu domba dari parti cauvanist ini, maka pada pru14 lalu majoriti mereka mengundi parti roket ini konon untuk kesejahteraan negara ini.

Yang lebih lucunya, ada masyarakat kita yang beria2 percaya kepada 2 orang anak2 beranak. Mati2 percaya kepada parti ini konon dapat menjaga umat melayu dan agama islam sampai ada yang sanggup bergaduh demi mempertahankan parti itu.

Jadi marilah kita kenang kembali kisah mereka ini ketika mereka menjadi kerajaan dahulu.

Semoga menjadi manfaat buat semua.

wallahuaklam
www.dadiydoo.com

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.