Langkah atok agak licik

 Throwback
Negaraku 
Atok susah nak baca strategi dia. Masa dalam umno dulu, yang dgn rapat dia yg selalu kena tendang. Mcm musa hitam, ghafar baba, abg non, pak lah dan juga abg jib. Ini bermakna, kalau nak hidup lama dlm politik, sila jauhkan diri dr atok ni. Lani abg non plak dlm radar utk dinafikan utk jawatan PM. 
Wpun abg non partinya bnyk kerusi dlm dewan, tapi itu semua bukan halangan utk atok bersilat dgn abg non lagi sekali. Lately ni bnyk hint2 yg atok beri menandakan abg non akan kejalan semula utk menutut jawatan idamannya PM. 
Dalam firasat aku, atok akan tenangkan keadaan dgn sering bagtau akan lepaskan jawatan, tapi abg non seperti tak sabar nak tunggu. Mmg atok akan buatkan abg non tak sabar2 , kerana taktik serangan atok lain mcm skit. Dia akan duduk distu jika ada org kacau, dan dia akan pergi bila org semua memerlukannya. Selalu terkejut2 je taktik atok. 
 Kesian abg non, asyik kena klepet jer dgn atok. Rakyat pun dah tahu siapa lu abg non. 2,3 kucing berlari mana nak sama sikucing belangla 2,3 atok tengah cari Tap yg pasti bukan abg non sorg.la... 
wallahuaklam 
jauh sudah kukembara  
www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.