Masa untuk kita bersatu semula.

Throwback
Negaraku. 
Mcm2 isu la ni yang merisaukan kita semua. Terbaru AG dah malas nak dakwa geng LTTE dari bangsa tamil dah tu. Maka dgn itu peluang utk mereka bebas sebebasnya terbuka cerah. Maka tinggallah Adib Bomba di sudut tanah itu tiada siapa yg pedulikannnya lagi. 

Dan tingallah para banduan2 konon didakwa simpati ISIS dan sbgnya dr bangsa kita didalam penjara. Semuanya ini salah kita dulu kala. Amat manjakan bangsa yg mendtg lebih dr bangsa tempatan. Apa yg mereka ingini, selalu kita turuti. Tapi apa yg kita miliki, beri plak pd mereka yg berjiwa dengki. 




 Masa kita memerintah, kita berlumba nak memenangi hati tamil dan cina sampai hati melayu kurang dijaga. Bila mereka memerintah, bukan sahaja hati, malah jiwa dan raga kita di pijak2. Benarlah kata pepatah, 'kita hendak menang sorak, habis kg kita gadaikan'. So esok kalau kalian ada jiwa, ada hala tuju perjuangan, maka marilah kita turun tunjukkan rasa dan jiwa. Ketika ini hanya ada jalan ini shj buat kita.. 


Kerana kita masih lagi waras dan bukan mcm mereka. Tapi waras kita ada juga takatnya, kalau dah terlebih, mintalah semua bersedia. 


wallahuaklam 
jauh sudah ku kembara

No comments

Powered by Blogger.