Abg lid yang dulu sama mcm lani

 
ThrowBack
Negaraku. 
Bukan nak menyebok, tapi wayang ni menarik juga kita tengok ramai2. Abg lid serang abg min hari2 lani. Melayu celop vs Melayu Mimpi. Itulah peel orang2 melayu dalam PH sejak dari mula2 mereka ditubuhkan. 



 BMF | Anak-anak kita memerlukan kita untuk kerjaya mulia

Mereka ini semua kisah mulanya sama sahaja. Abg min dulu UMNO,lari ikut abg non masuk PKR, lani lari lagi tak kemana. Begitu juga dengan abg lid. Dulu ayam tambatan PAS, pastu kena tendang dari jemaah, setup PAN ikut abg mad yg kata diri dia gila dulu. 

Lani abg lid dah jadi ayam daging pulak kpd geng DAP. Tunggu nak kena sembelih dgn LGE jer tu. Game atok aku dah nampak sedikit demi sedikit.Cuma ini andaian aku jerlah. Andaian org kampong dihujung sungai sana. hihi. saja jer nak share bagi hilang boring sambil mancing kat pasar ni.. 

Atok memang tak setuju lantik anwar jadi PM sampai mati. Itu hakikat yang tak boleh nak tolak. Apa cara sekalipun atok akan pastikan abg non tak akan jadi PM. So taktik letak jawatan PM tu semua helah atok jer. Tak sampai 3 jam letak jawatan dah ambik balik jawatan lepas tu jadi PM interim. 

Begitu juga dgn jawatan pengerusi PPBM. Hari ni letak,selang 3 hari ambik balik. So itu game atok yang cukup benci nak tgk anwar jadi PM. Untuk perkara yang atok kata dia tak mau bekerjasama dgn UMNO tu.aku fikir hanya helah nak cover atok benci abg non jer. Nak bg nampak konon atok tak kembali kepada umno lagi. Lani dia lantik muhyidin pula sebagai calon PM. 

Itu signal dari atok yg dia juga tak suka DSZH sebagai PM. So kita kat bawah ni terutama penyokong MN, kita tunggu dan lihat apa langkah seterusnya oleh pihak MN dan geng atok. Untuk geng abg non tu kita biarkanlah sebab dorg dah setuju utk lantik abg non jadi PM.. Ini telahan aku jelah. Yang aku boleh baca setakat ini adalah, PRU15 akan diadakan, dan MN+Atokking + GPS+ warisan = Malaysia Terbaru ... 



wallahuaklam 
 jauh sudah kemerapu  

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.