Akak ni dalam misi nak melayukan Belgium sano

Bangsa kita!
Islam itu agama orang melayu.
Seronok pulak den tengok video sahabat den ni. Seronok bukan pasal dio dapat jadi rakyat Belgium, tapi seronok pasal sejauh mana pun kito berjalan, ISLAM dan MELAYU itu kuek bertapak dalam jiwo bangso kito.

Nampak tak kenapo Allah pilih bangso kito pegang agamo suci ini. Kalau engkau tak suko dengan agama ini, maknonya engkau sudah dibenci oleh Allah yang maha Eso.

Aku tertarik dengan kisah pasangan suami isteri yang masa dulu amat benci sesama mereka. Rupanya kebencian itulah yang mengikat mereka sampai ke Belgium ini. 

RMG2 BUDAYA MELAYU DI BELGIUM


Kagum dengan wanita ini yang sentiasa berpegang jati diri anak melayu sehingga menjadi ikutan pula buat warga Belgium disana yang terkenal sebagai antara masyarakat paling individualistik didunia. 

Setelah habis menonton video ini, rasa bangga kerana Allah pilih aku dilahirkan dari zuriat MELAYU dan di beri ISLAM sebagai agamaku berbanding yang lain yang masih dalam kekufuran. Tugas kita yang sudah diberi kemudahan ISLAM pula untuk sampaikan mesej ini kepada semua insyaAllah.

Wallahuaklam
Are you still MALAY?

No comments

Powered by Blogger.