Anak tak sama dengan ayah.

Throwback
Negaraku. 
Gambat dibawah ini adalah gambar kenang2an buat negara kita. Setiap pemimpin ada jalan ceritanya sendiri dan setiap pemimpin ada kisah anak2 mereka tersendiri. 




Itulah warna warni politik tanahair dan kita raikannya bersama2. Antara impian aku personally, adalah nak tgk depan mata aku sendiri para pemimpin2 PAS menjadi sebahagian dr para pemerintàh negara. 
 

 Aku sudah biasa lihat pemimpin PAS mengetuai negeri seperti di Kelantan, Lani terengganu dan dulu di Kedah. Mereka tidak jumud spt kata2 musuh, mereka ada skill dlm memerintah dan aku suka lihat bagaimana MB ganu Dr Ahmad Samsuri mencorakn cara pemerintahannya. 


Selama 22 bulan ni, kita dapat melihat bekas kepimpinan PAS yg memerintah seperti pada geng PAN ini. Dan baru kita tahu bahawa kumpulan bekas pemimpin PAS ni tidak ikhlas dlm perjuangan mereka selama ini dalam jemaah. Dengan takdir Allah, semua parasit2 dlm jemaah ini Allah keluarkan secara pukal tempohari, lalu kumpulan ini tubuhkan PAN konon utk membela nasib bangsa dan agama. Tapi Allah juga merancang, Dia beri mereka kuasa buat seketika utk kita lihat mengapa Allah buang mereka dr jemaah dulu . 

 Kini impian aku hampir tercapai. Aku ingin lihat, dimana TGHH akan diletakkan sebagai menteri, TITM juga tidak ketinggalan dlm menyumbangkan keringatnya dlm pasukan baru nanti. Air mata aku serasa ingin jatuh ketika menulis karya ini, kerana perkara yg aku idam itu Allah realisasikan ketika aku masih bernyawa insyaAllah. 



Buah cempedak diluar pagar 
Ambil galah tolong jolokkan 
Kami budak perlu diajar 
Kpd pemimpin kami, tolong betulkan. 



wallahuaklam 
jauh sudah ku mengidam

No comments

Powered by Blogger.