Kenapa 'tuhan' mereka masih berdegil

Negaraku.
Benarkah rumah ibadat mereka kebal?
Tahniah kepada kerajaan Kedah kerana berjaya menyelesaikan masalah yang menjadi isu selama ini terhadap lokasi kuil yang mengganggu kelancaran lalulintas disana.


Kali ini kita kena tegas dalam isu sensitif ini. Perkara sebegini bukan perkara boleh disandarkan dengan cerita sini 'tuhan' pernah datang dan sebagainya sehingga tanah yang sepatutnya menjadi rezab jalan di'curi' oleh itu.
Kes Adib Bomba adalah kes yang memilukan hati umat melayu di tanah kita ini. Kerana terlalu dengan puak2 ini, akhirnya mereka sudah tidak lagi boleh di tegur sapa.


Destinasi Bujet: Then Hou Temple @ Seputeh

Pada video diatas, saya bersama keluarga mengunjungi sebuah tokong di kawasan seputeh (MP teresa kok dari DAP) untuk melihat apa yang mereka lakukan di dalamnya.

Dalam bab ini, bangsa cina lebih terbuka berbanding tamil. Kalau ianya memerlukan dipindah, orang cina tiada masalah kerana bagi mereka asal tidak merugikan, mereka akan patuh. Tapi ianya tidak bagi kaum tamil hindu. Sekali 'tuhan' mereka bertapak disitu, sampai kiamat mereka tidak mahu alih.

Jadi kita tiada pilihan, perintah untuk dirobohkan perlu dilakukan. Ini tanah melayu dan mereka wajib ikut arahan tuan tanah ini dan bukan sewenang2nya memacak kuil dimana sahaja mereka suka.
 Masjid yang merupakan rumah ibadat orang islam pun tiada masalah jika tanah itu perlu dikosongkan atas sebab2 kemaslahatan ummah.


Kadang hairan juga, masa pegawai majlis merobohkan binaan tersebut, tiada pula 'tuhan2' mereka nak melawan. Senyap sunyi jer kan. Teringat kisah Nabi Ibrahim memecahkan berhala dan meninggalkan sebuah berhala besar untuk kaumnya fikir keadaan itu.


Tukang api paling kuat umat tamil hindu di Malaysia adalah P Ramasamy Pulau Pinang itu. Inilah kepala yang cuba mengucarkacirkan masyarakat kita selama ini.


Wallahuaklam
Jauh sudah kukembara

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.