Zaman mereka, turunnya 1,2 sen jer

Throwback
Negaraku. 
Lain mcm plak sejak bro Lim turun takhta dr kem.kewangan. Masa.dia pegang hari tu turun, turun, naik, turun naik,naik...itupun 1,2 sen je seminggu. 



Tapi sejak dia turun ni, naahhh!! 19sen terus. Paling tinggi penurunan ni sejak PH pegang negara. Ini seperti seolah2 market ni mcm tak suka je dgn apek lim. Sejak dia turun ni, duit RM pun dah mula bernilai sikit. Pasaran saham pun dah semakin meningkat. 






Adakah rakyat shj marah apek ni atau market juga tak suka apek lim? Negara ini adalah warisan utk orang Melayu. Negara ini ada daulatnya. Bukan tak pernah DAP pegang negara dulu spt pada tahun 1969. Tapi kedaulatan tanah ini seperti tidak mahu org selain melayu yang menjadi tuannya. 

Kini setelah 22 bulan mereka pegang negara, akhirnya mereka jatuh sendiri ditengah jalan tanpa sesiapa yg melanggarnya. Ini seolah mereka ini (DAP) tidak diterima oleh TUAN TANAH BERDAULAT ini walaupun mereka lakukan apa sahaja utk berkuasa. 

Dan sejak TSMY pegang kuasa negara seorang diri, beliau mampu uruskannya dengan baik setakat ini. Kerana apa beliau seperti dipermudahkan dlm urusan pemerintahan setakat ini? Kerana hanya orang kita sahaja yang Allah takdirkan mampu uruskan tanah ini buat selamanya. 





 Jangan gadaikan tanah ini demi sesuap nasi. Biarlah mati berlapar dari mati tidak bertempat. 
wallahuaklam 
jauh sudah kukembara 

No comments

Powered by Blogger.