Adakah abg non dewa dari langit?


 Negaraku

Nama abg non kini popular semula setelah tsmy turun takhta hari ini. Semua ahli MP sudah mula memasang angan2 untuk menjadi menteri kepada PM yang bakal diumumkan nanti.

Kita pun semua kenal siapa abg non ni sejak dari dulu lagi. Berapa banyak kedai2 di KL menjadi mangsa kerakusan geng reformasi, kereta2 polis yang menjadi bahan oleh geng mereka serta berapa banyak vandalism yang berlaku ketika itu.


 Geng baju hitam ni pun banyak belajar dari cara abg non berpolitik. Bila tak puas hati jer, maka di kerahkan rakyat yang bersimpati dengannya utk turun kejalanan mengganggu ketenteraman awam ketika itu.


Apa yang diceritakan oleh saudara zul diatas ini adalah perkara yang dilalui pada zaman reformasi. Anak2 muda ibarat hilang akal bila anwar diperlakukan sebegitu rupa oleh TM sehingga sanggup lakukan apa sahaja demi anwar.


Kenapa anwar mampu lakukan gerakkan massa sebegitu hebat pada tahun2 dia dipecat sebagai tpm dulu. Adakah kerana abg non ini sudah berjaya memahatkan imejnya kedalam minda umat melayu ketika itu bahawa dia antara 'dewa' kayangan yang perlu dipertahankan?


wallahuaklam

jauh sudah kukembara

1 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.