Apa erti merdeka bagi DAP?

 

Merdeka

DiMalaysia ini, erti merdeka mempunyai banyak makna. Ia bergantung kepada siapa yang menggunakan ayat merdeka tersebut. Jika kita sebagai umat melayu, erti merdeka ialah lebih kepada keluarnya para penjajah dari bumi ini.

Tapi kalau kita tanya apa erti merdeka pada bangsa dap? Adakah erti merdeka mereka sama dengan erti merdeka kita? Kenyataan pada gambar diatas menampakkan bahawa mereka memandang merdeka ini adalah bererti bebas dari menjadikan melayu sebagai ketua dinegara ini.


 Kita kena masukkan dalam makna merdeka ini satu lagi perkara dan butirannya ada dalam video diatas ini.

 

wallahuaklam

Jauh sudah kukembara

1 ulasan:

  1. Kita mengharapkan MN kembali pada PRU 15..Sy yakin dengan MN yg di bawa UMNO dan PAS,dominasi melayu n islam akan kuat 70%>.
    Di sebabkan perlembagaan juga perjanjian yg rugikan melayu,kita terpaksa membawa dua tiga kerat parti kompenan dari UMNO (MIC/MCA) walaupon kita tahu tiada apa nak di harap pada penyokong mereka terutama org cina.Bukan prejudis mahupon rasis,tapi trend mengundi dari PRU13 sudah terang lagi bersuloh siapa 95% kaum cina waktu itu (mendokong DAP).Dan PRU 14 mereka buktikan siapa kaum cina sebenarnya pada org melayu (22 bln PH memerintah) walaupon tonggaknya melayu (Mahathir) yg juga banyak rosakkan melayu n institusi kehakiman juga Raja2 melayu waktu dulu 22 tahun,
    Penyelesaian (MN) itu ada sudah di depan,tinggal pada pemimpin parti UMNO n PAS sahaja mahu ataw tidak bersama,.
    Melayu berpecah kerana politik,moga MN dapat satukan bangsa melayu n agama islam yg semakin jauh dari tunjangnya.
    TANAH YG DI PIJAK INI TANAH MELAYU,TANAH BANGSA JAWI,.MELAYU.

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.