Adakah hebat ayahnya sehingga merendahkan ISLAM?

 


Dunia 

Layu dipintu syurga

Terkejut juga dengan perkhabaran ini dimana anak seorang bekas Presiden Indonesia akhirnya murtad di tempat sendiri. Teringat saat ayahnya pernah melaungkan betapa ISLAM itu adalah agama untuk dunia dan Rasulullah saw menjadi ikutan manusia, tapi hidayah itu adalah milik Allah 100%.


Dengan kecetekan ilmu dan dipengaruhi oleh dakyah2 luar, dia ini telah cuba mengelirukan fakta dengan menyamakan pejuang kemerdekaan negara dan pejuang umat manusia. Kita tidak pasti tahap ilmu yang dia ada dalam menyatakan perkara ini, tapi menyamakan ayahnya lebih hebat daripada Baginda saw itu adalah perkara yang keterlaluan.

Pada ketika dunia sedang beralih kepada ISLAM sebagai anutan terutama di barat sana, nyonya ini pula beralih kebelakang dengan keluar dari agama yang Allah janjikan syurga buat hambaNya yang beriman.


MO Salah, atau nama sebenarnya Muhamad Salah yang duduk mewah bersama pasukan Liverpool tidak goyah dengan kemewahan yang dia ada malah dia kini menjadi ikon ISLAM dipadang bola sana sehingga menjadikan para peminat bola england begitu teruja dengan IMAN yang ditunjukkan oleh Mosalah ini.

Adakah Mosalah ini pejuang kemerdekaan untuk Mesir? Tidak sama sekali, tapi sikap dan tauladan yang dia tunjukkan itu bakal membebaskan umat bolasepak dunia dari cengkaman kapitalis serta kesyirikan yang menipu itu.


Wallahuaklam

Jauh sudah ku fikirkan

www.modayu.weebly.com



Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.