Benarkah 'rahmatan lil alamin'?

 


Negaraku

Orang lama pasti kenal PAN ni yang semuanya berasal dari PAS sebelum itu. Setelah disingkirkan dari PAS melalui muktamar dulu, mereka lalu merajuk dan buat parti baru yang di biayai oleh pasti apek khas untuk pecahbelahkan PAS dari dalam.

Parti yang diketuai oleh mad sabu ini ditubuhkan khas untuk menentang PAS dalam agenda untuk melemahkan kekuatan parti orang melayu ditanah air kita ini.

Adakah benar PAN ini memperjuangkan islam konon PAS sudah tersasar dari matlamatnya untuk memperkasakan Islam ini.? Benarkah orang2 dalam PAN itu benar2 menghayati islam yang konon menjadi 'rahmatan lil alamin' buat semua orang?


video ini mungkin video lama yang kita kutip semula untuk tatapan dan renungan umat melayu semua. Adakah benar PAN itu 'rahmatan lil alamin'? Adakah insan2 dalam PAN itu betul2 menghayati moto parti yang memberi kebaikan kepada umat manusia sedangkan sesama sendiri pun berkelahi bagai nak rak?

Sifat tidak menghormati orang tua dan biadap seperti menjadi sifat semualajadi puak PAn ini. Kita tengok pun agak tersinggung dengan keadaan terpekik2 sebegini. Ada orang tua disitu yang diherdik sebegitu rupa seperti tidak ada budaya saling menghormati dan sebagainya.


Benarlah kata pepatah, paku dulang paku serpih mengata orang.....dia yang lebih.


wallahuaklam

Aku Usahawan busuk @

www.modayu.weebly.com




1 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.