Lahabau punyo ulau


 Negaraku
Kusangkakan handal.

Dulu aku ingatkan handal sangat di deris melaka ini. Teringat aku semasa dia jadi KM melaka tu dengan moto 'dont mess with Melacca' sebagai moto kerajaan pimpinannya. Gaya seperti handal dan ada ilmu kuntau.

Tapi sejak merajuk dari kerajaan dan keluar dari saf kepimpinan negeri, barulah aku tahu sideris ni sembang kosong dan miskin hina. Aku ingatkan dia keluar dari menyokong kepimpinan negeri yang ada disebabkan prinsip , rupanya kemaruk nak jadi KM lagi rupanya.


Kalau kau berasa kerajaan melaka itu korup, kan senang kau laporkan ada SPRM, sebab kau exco ada kuasa untuk report. Aku fikir bukan sebab rasuah dan sebagainya, tapi aku fikir kau kemaruk nak jad KM buat kali kedua dengan bersongkol pada puak2 DAP. Apa punya lahabau la kau ni. 

Sudahlah orang melaka ni tiada adab bercakap dengan para pemimpin, hanya aku engkau sahaja, patutlah orang kata orang melaka tu celaka, pasal hari2 mencelakakan orang bila berborak.

Sekarang aku fikir UMNO kena buanglah jenis2 lahabau mcmni termasuk si lahabau besau nurhizam penjaga kandang babi tu. Sekarang dah tak der jawatan KM dan exco baru korang puas hati. Lepas ni korang nak bergayut dekat dahan mana untuk survival weyyyy!!!

Ulau melingkau di atas pagau punya lahabau

wallahuaklam
Peniaga jalanan @

2 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.