Kenapa para pejuang tanah air kita tidak berapa kelihatan dalam buku sejarah negara?


 Negaraku
Ini antara kisah yang tidak di dedahkan dalam buku sejarah negara demi untuk menjaga hati para pendatang yang berhijrah kesini konon atas setiakawan yang tinggi. 

Hakikat yang berlaku adalah , para alim ulamak kitalah yang banyak berkorban untuk memerdekakan tanah air kita ini . Orang luar yang duduk disini sejak dulu telah banyak mengambil kesempatan atas perjuangan bangsa kita dengan mengaut hasil kekayaan dari tanah tumpah darah kita semua.


Itulah jasa para ulamak kita yang mempertaruhkan nyawanya demi menjaga akidah anak cucu mereka. Tidak terdetik dihati mereka untuk disanjung, tapi atas rasa tanggungjawab kepada agama dan tanahair , mereka perjuangkan demi pertiwi.

Kini umat islam diracuni pula dengan pemikiran songsang pihak tertentu terutama kumpulan pemikiran wahabi. Puak2 ini cukup kuat menyebarkan dakyah kononnya ulamak2 kita dulu itu semuanya sesat. Inilah jarum yang cuba dicucuk oleh pihak yahudi melalui lidah para mubaligh2 wahabi ditanah air kita ini.


Kita haruslah memperbetulkan fakta sejarah agar jelas buat rujukan anak2 kita. Adakah kita malu hendak mengangkat Mat Kilau, Tok janggut, Maharajalela dan sebagainya sebagai fakta sejarah yang patut diajar di sekolah2 cina dan juga india?

awasi tingkah laku anak2 kita.
wallahuaklam

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.