Channel modayu73 aku telah di hijack!!!! .


 Berita SEDIH

Hari ini 6/1/2022 selepas hampir 3 minggu banjir pergi dari kampung aku duduk ini, akaun google aku pula di 'curi' orang. Akaun tersebut lah aku mulakan karya aku di youtube dengan nama pena MODAYU73 yang sudah menjangkau 30,000 subscriber.



Kini akaun youtube aku sudah ditukar namanya kepada ripple (xrp) seperti diatas itu. Mereka sudah ambik alih akaun aku ini buat masa ini dan aku sudah pening apa yang patut aku buat.

Ianya bermula apabila aku dapat satu email yang dihantar keakaun mddaudyusri@gmail.com , ianya inginkan aku buatkan satu video voice over kormesial untuk produk online nya. AKu tidak mengesyaki apa2 kerana tawaran yang diberi itu mungkin dapat asah bakat aku dalam bidang pengiklanan.


Link yang diberi itu mengarahkan kepada fail di dropbox dan aku pun layan lah klik sana sini pada link yang diberi. Setelah lama aku godek2, tiada apa yang boleh aku buat utk memahami apa dikehdnaki oleh pihak penghantar email dari 'pixelmator.com'. 

Tanpa perlu fikir lagi, aku pun keluar dari dropbox dan tutup laptop tersebut. rupanya akaun aku sudah dapat di hack ketika aku terpedaya dengan ajakan mereka itu.

Sedih dan pilu, setelah aku ditimpa musibah banjir, hari ini akaun aku pula di 'curi' dengan hasil karya aku yang sangat banyak didalam channel tersebut. Aku sudah tidak dapat lagi menulis seperti biasa di channel tersebut dan aku sudah buntu apa yang harus aku lakukan samada melupakan channel tersebut yang ada 1000 lebih video atau pun buat yang baru?

Kepada rakan2 subscriber semua, saya mohon unsubscribe dahulu ramai2 dari channel xrp (dulu nya modayu73) tersebut. Ini kerja2 syaitan yang cuba mencuri apa sahaja didunia ini.

Buat masa ini saya akan bersiaran di blog ini terlebih dahulu sebelum apa2 keputusan yang akan diambil nanti. 

Doakan saya dapat semula akaun tersebut dan kepada sesiapa yang pakar dalam perkara ini mohon dapat tolong aku utk dapatkan semula akaun google tersebut. 


Ujian buat insan yang sentiasa dirundung malang

wallahuaklam
Jauh sudah aku diperdaya

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.