Sekali SS kena 'lempang' dengan ahlinya....


 Negaraku
Sembang kari bolehlah

Siapa tak kenal SS dalam politik tanah air ketika ini. Satu nama anak muda yang digilap sebegitu rupa untuk mentadbir negara. Bermula kareer nya dalam politik bersama PH dulu tidak memberi apa2 harapan buat rakyat Malaysia ketika ini.

Beliau ini sudah terlalu taksub dengan skill politik cara malaysia ini. Skill yang digunakan adalah skill membunuh karektor musuh yang bertembung dalam arena politik negara. Ini cara lama yang hanya membuatkan kita sudah tidak dapat terima lagi kempen sebegini.


Serangan demi serangan dalam siri kempen politik hanya berlandaskan prasangka dan fitnah semata2 sampaikan anak muda ini terpaksa berterus terang betapa dia sudah tidak lagi percaya dengan dakyah2 yang dibawa oleh SS dan partinya.

Sepatutnya sebagai anak muda, terangkan pada rakyat apa hala tuju negara andai mereka memerintah. Detailkan bagaimana mereka hendak buat dan apa kerangka yang perlu mereka bentangkan agar rakyat faham hala tuju parti MUDA ini.

Kalau setakat hendak kutuk dan kondem orang itu dan ini, aku fikir baik kau jadi Dr MAZA dengan Dr Rora sahaja , makan gaji dengam kerajaan sambil kutuk parti politik, itu lebih selamat.

wallahuaklam
Jauh sudah kukembara

2 ulasan:

  1. Dear brother and sister,

    I am Myanmar who working in Malaysia more than 10 years and I would like to explain about SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION. Therefore, recently I stayed at SASANARAKKHA BUDDHIST SANCTUARY (SBS), Taiping, Perak. I am very close with Ven. U Nandiya Maha Thero.

    My monk Ven. U Nandiya is very good heart and compassion to everyone in the world, also I heard when he stayed at Kuala Lumpur Buddhist Temple, he lends donation money to President of Temple (DATUK YIP KUM FOOK, MCA Gombak) with amount RM20,000.00 only and he said that money belong to Myanmar society in Malaysia.

    On the other hand, my monk said, also many things happened when he stayed there because committees always disturbing, I am very sadly about that matter, why committees are very poor and crooks. Others Temple, people come to Temple to respected Buddha and Monks, also give red packet to monks. Why this Temple, monks must give money to committees, this is opposite.

    If anyone receive or read this message, please inform to DATUK YIP KUM FOOK (president of Temple) to return that amount to my monk as soon as possible.

    My monk contact place:

    Ven. U Nandiya
    SASANA DAJA BUDDHIST TEMPLE
    49 Bombay Street, Lidcombe NSW 2141.
    Tel: (02) 9649-8124

    With kindness

    KO KO NAING
    Taiping, Perak, Malaysia
    Anyone visiting this Buddhist Temple must be careful with the committee members as they can suck your money and the president of the Temple is also more sucking monks’ money already, add and call the police to arrest Buddhist monks

    BalasPadam
  2. wahai semua penganut agama Buddha,

    YIP KUM FOOK (MCA Gombak) adalah kesilapan yang paling besar kerana dia menghalau sami dari Kuil Buddha (SAMNAK SAMBODHI) Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur ... dia tidak tahu bahawa kuil itu diasaskan oleh Sami Buddha ini, dia hanya menjadi presiden kuil, dan sekarang ramai orang bercakap tentang apa yang dia lakukan dengan Sami Buddha.

    Buddha adalah 2500 tahun yang lalu tetapi tidak pernah mendengar yang baru seperti itu, dia boleh berbuat seperti itu, semoga anda menghina dan memberontak kepada Buddhisme dan anda adalah relatif dan memusnahkan Buddha dalam kehidupan terdahulu... anda adalah jawatankuasa kuil tetapi tidak pernah tahu tentang ajaran Buddha sama sekali, jika anda tahu apa yang Buddha ajar, anda tidak akan melakukan perkara sedemikian atau perkara tersebut

    YIP KUM FOOK (MCA Gombak) dan pasukan dia sangat gembira kerana mereka berjaya mengeluarkan Sami Buddha dari kuil Buddha tetapi anda tidak tahu apa yang akan berlaku di belakang, semua yang anda(mereka) lakukan akan tercatat dalam fikiran orang dan semuanya tidak dapat dipadamkan dari fikiran orang

    kini kuil menjadi tempat pembuangan malang olih jawatankuasa, dan juga ramai penganut yang mengetahuinya, jadi penganut cina tempatan tidak berjalan di kuil, hanya penganut Myanmar sahaja yang masuk, mereka masuk kerana Sami Buddha Myanmar bermastautin di kuil.. jawatankuasa kuil mengupah mereka untuk menjaga kuil

    Rakyat Desa Jaya, Kepong

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.