sponsor

sponsor

Slider

My Youtube Story

Business

Luahan dan perkongsian

KeluargaKu

Agamaku

Jalan-jalan

Sokong Bisnes Saya

Sokong Bisnes Saya
klik pada gambar untuk special deal

Usahawan BMF | 'Huru Hara' kawan ni siapkan order sejak kempen BMF



Begitulah keadaannya bila umat islan semua bersatu. Naik huru hara tokey fishball dari Hutan melintang perak dalam menyiapkan banyak order dari para pelanggan barunya dari seluruh negara.

Begitu sekali kesan BMF buat peniaga2 muslim yang ramai dipasaran ketika ini. Mereka mendapat limpahan rezeki dari kesatuan kempen ini yang sedang hangat dalan negara kita ini.

Untuk bertanya berkenaan produk fishball salim
utk pasaran di AzzainMart Tn Hj Jaludin 0133435534

wallahuaklam
www.dadiydoo.com

BMF Kedai Acheh vs Giant vs Pasaraya Ikhwan


Kali ini kita berjalan-jalan pula kebeberapa kedai disekitar kita untuk melihat keberkesanan kempen BMF yang sedang berlangsung dengan jayanya ketika ini. Kita cuba lihat bagaimana kempen ini samada memberi impak kepada jualan bagi setiap kedai-kedai seperti di kedai acheh, pasaraya giant dan juga pasaraya ikhwan di sg buluh sana.

Tujuan jalan-jalan ini adalah untuk kita buka mata bahawa orang kita sebenarnya banyak terlibat dalam perniagaan yang pebagai dipasaran sana dan tugas kita pula untuk bertindak terhadap tawaran-tawaran yang wujud didepan mata kita.

semoga perkongsian ini ada manfaatnya

wallahuaklam
www.dadiydoo.com

Mungkin 5 sebab ini Atok jual aset negara


Setiap hari kita dihidangkan dengan cerita baahwa negara sedang menjual aset-aset pentingnya konon untuk membayar hutang negara. Tapi keadaan sebaliknya berlaku dimana hutang negara tetap naik sementara aset sudah banyak dicairkan.

Adakah atok ini sudah hilang pertimbangan ataupun semuanya kerana sudah tidak dapat membendung rasa iri hati dan dendam pada seteru politik yang dilantiknya dahulu.

Apakah akan terjadi pada negara kita dimasa akan datang?
wallhuaklam
www.dadiydoo.com

Usahawan BMF | Mereka berdua cekal laburkan rm30k kerana minat.


Bersama dengan 2 orang usahawan dari kalangan orang islam kita di kg tengah puchong selangor. Mereka berdua telah mengusahakan sebuah kedai motorsikal sejak ramaadhan 2019 lalu , dan kini semakin rancak berniaga sehingga larut malam.

Bangsa kita bukanlah bangsa malas seperti yang diwawarkan oleh PM kita yg ke 7. Bangsa kita adalah bangsa yang kreative dan pandai dalam selok belok untuk berdikari tanpa perlukan pertolongan orang lain.

JIka anda berminat untuk mendapatkan perkhidmatan mereka bolehlah hubungi mereka ditalian

1- hadi 0132659582
2- Fitri 0176602829

fb / ig noricks motopart

wallahuaklam
www.dadiydoo.com

My family in chinese new year


Seronok dapat jalan2 kerumah atok chin dicheras.Rindu kami pada atok chin yang telah pergi buat selamanya dan tidak sempat kami untuk berkongsi agama ini kepadanya. Salah kami atok chin atas kedaifan kami yang kecil ini.

Kepada pakcik dan makcik yang masih belum terbuka hidayahnya. Semoga Allah bukakan pintu hati kalian dalam agama benar ini. ameen

wallahuaklam
www.dadiydoo.com

BMF barang turun harga,mereka pula bermasam muka


Kesan kempen buy muslim first BMF ini cukup kuat dirasai oleh rakyat dan juga pemimpin negara. Pelbagai kerenah para pengguna dan juga pada pemimpin negara berkenaan isu ini sehingga menjadi isu besar pula buat mereka.

Apapun halangan dan rintangannya, kempen BMF ini wajib untuk kita teruskan demi kelangsungan ummah dinegara tercinta ini.

wallahuaklam
www.dadiydoo.com

Produk-produk sahabat kita yang mesra BMF kini mudah dikenali.



Hari ni 19/9/2019 aku langkahkan kaki ke Mydin USj1 untuk window shopping sambil-sambil memenuhi permintaan sahabat2 subscriber aku yang ingin tahu apa produk kita yang mesra BMF ini.

Setelah pusing2 didalam mydin, rupanya banyak produk2 sahabat kita kini mula meletakkan tanda nama muslim dan juga bumiputera pada produk masing2. Ini pasti memudahkan para pembeli kita memilih apa barangan yang mereka kehendaki sambil dapat menyokong usahawan2 kita diluar sana.

Semoga kempen ini membuahkan hasilnya pada anak2 dan cucu kita nanti.Ameen.

wallahuaklam
www.dadiydoo.com

#BMF #supportMuslimProduct #FardhuKifayah

BMF Makcik ini gigih tunaikan tuntutan fardhu kifayah untuk kita.

Makcik dan pakcik ini yang duduk di simpang 5 sungai besar selangor ini gigih menjalankan perniagaan ternakkan terutama ternakan ikan keli yang dilakukan dihadapan rumahnya sahaja. Banyak ikan keli yang dibelanya dan ianya mendapat sambutan hangat daripada peraih dan juga penggemar ikan ini.

Jika anda selalu ke pasar pagi di stadium shah alam setiap hari ahad, gerai makcik ini perlu anda lawati kerana hasil ternakkannya itu di yakini bersih dan suci untuk kita makan seisi keluarga.

no talian makcik adalah (anak lelakinya) 0126454736

wallahuaklam
www.dadiydoo.com