Orang Buta yang celik .

BMF 
Bengkel Melayu First Sahabat ini bernama saudara azhar, bengkel dia terletak di batu 6 , Batu Gajah Perak darul ridzuan. Kedai beliau ini sudah berusia hampir 10 tahun dan sentiasa mendapat sambutan dari penduduk setempat dan kini sudah dikenali di seluruh Malaysia. 
 
Keunikkan bengkel ini bukan pada kedai ataupun alatganti yang digunakan,tapi ianya adalah kerana tuan punya bengkel ini diberi kelebihan oleh Allah untuk membaiki motorsikal tanpa menggunakan bantuan mata . SubhanaAllah, inilah rezeki yang Allah beri yang tidak tercapai oleh akal fikiran. 
 
 
Bayangkan, untuk membaiki sebuah motorsikal, daya penglihatan adalah deria paling penting untuk melihat apa kerosakkan yang berlaku pada sesebuah motor pelanggan. Tapi untuk saudara azhar, telinga adalah pengukur tahap kerosakkan sesebuah motor dan tangannya adalah mata baginya dalam meneliti kerosakkan yang berlaku. 
 
Siapa mau motor mereka dibaiki oleh orang buta? Pasti para pelanggan akan rasa ragu2 boleh ker kawan ni baiki motor tanpa melihat apa kerosakkannya? Tapi itulah kerja2 Allah untuk makhluknya. Disebabkan buta itulah bengkelnya ini terus maju kehadapan dan dapat bersaing dengan bengkel2 yang lain disekitar batu gajah itu. 
 
 
Jika tuan2 dan puan2 ada lalu dikawasan batu gajah, boleh lah melawat sahabat ini ataupun kawan2 yang duduk berdekatan disitu, mempunyai motorsikal yang ingin dibaiki, berilah peluang kepada saudara azhar untuk membuktikan bahawa dia juga mampu membaiki motor anda seperti mekanik2 yang lain. Salute for Azhar Ibrahim. 
 
 
wallahuaklam 
jauh sudah kuterdampar 
 www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.