sponsor

sponsor

Slider

My Youtube Story

Business

Luahan dan perkongsian

KeluargaKu

Agamaku

Jalan-jalan

Sokong Bisnes Saya

Sokong Bisnes Saya
klik pada gambar untuk special deal

Aku, mereka dan GrabCar


Kembali bermaya channel youtube aku


Alhamdulillah syukur padaNya.

Tak sangka hari ni adalah hari yang agak gembira buat aku seorang Youtuber partime dan full time ni.
Pepagi aku dapat banyak email macam biasa yang masuk dalam inbox aku. Sambil baca satu2 email masuk, tetiba ternampak email dari Youtube. Biasanya email Youtube ni sekadar nak beritahu ada orang baru subscribe channel aku jer.

Tapi kali ni lain macam sikit email YT ni.Tetbiba tajuk besar dia Congratulation!!! Aikk biasanya ayat2 tahniah ni datang dari email marketer ataupun geng2 MLM. Aku pun klik tajuk tu dan tetiba muncul email yang ditunggu2 selama ini setelah hampir 4 bulan aku di nafikan hak untuk 'monitize channel' atas sebab2 tertentu.



Setelah menatap beberapa kali, aku rasa macam nak lompat jer. Penantian satu penyiksaan tu. Selama 4 bulan tu lah aku terputus pendapatan yang selama ini aku harapkan. Pendapatan terakhir sebelum channel aku di nyahkan duitkan, adalah rm850 dan bulan sebelum tu sebanyak rm1850.

Inilah pembelajaran dan pengajaran dari setiap yang berlaku. Kini baru aku faham akan erti harta orang dan harta sendiri dan aku akan berhati2 dalam berkarya seterus nanti. Oleh itu, sebagai merasmikan pembukaan channel aku dari dibekukan , maka aku upload video jejak masjid untuk siri surau insaniah Bandar Teluk Intan Perak.



Surau ini amat unik dan banyak sejarahnya. Semoga dengan penerimaan semula channel aku ini, video surau ini diharapkan dapat melonjak kembali zaman kegemilangan aku sebagai youtuber.
BUkan nak lawan2 youtuber hebat lain, tapi cukup sekadar berkongsi rasa dan masa bersama kawan2 semua..insyaAllaj

wwwqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

Jalan-jalan ke Taman Tasek Shah Alam Selangor


Sprawled over 43 hectares, the Shah Alam Lake Gardens, designed by landscape architect Fumiaki Takano, was the first public park to open in Selangor in 1985.

The lake gardens are managed by Shah Alam’s city council (MBSA), who’ve ensured that the park maintains its popularity among locals and tourists alike.

Though smaller than its neighbour, Taman Botani Negara (National Botanical Gardens), the lake gardens have plenty to offer.

Taman Tasik Shah Alam is a massive parkland equipped with gazebos, a lakeside promenade, raised walkways that extend over the water, reflexology paths, jogging and cycling trails, and childrens’ playgrounds.

wallahuaklam

P Ramlee dah pesan lama dah pasal M, adakah ianya suratan atau kebetulan.


DIY Corner : Memasang kabinet kecil didapor


Sampai juga zarith ke Yaman


Ini betul2 pakej menarik dalam hidup zarith yusri yang dapat mengikuti mak na nya ke Yemen pada tahun 2010 yang lalu. Banyak tempat2 menarik telah zarith pergi dengan kepelbagaian bentuk geography yang memukau jiwa.

Semoga ada lagi percutian percuma ini untuk kita semua insyaALlah

wallahuaklam
www.dadiydoo.com

Korbani @ Hutan Melintang 2016