Benarkah mereka itu prihatin dengan kemanusian?


 Islam di ancam di dunia

Kadang aku terfikir bilamana negara kesatuan NATO beria2 untuk mempertahankan ukraine dari diceroboh oleh pihak Rusia dikala ini. Berbagai sekatan dan larangan dikenakan terhadap Rusia yang kepalai oleh Presiden Putin.

Ini memperlihatkan bahawa pihak kufar begitu menjaga kaumnya terutama di ukraine dan mereka begitu bersatu untuk berjuang bersama menentang rusia konon atas dasar kedamaian dan kedaulatan.

Tapi apa yang berlaku dinegara islam berlainan pula. Iraq, syria, mesir, libya, algeria dan juha palestine dibiarkan begitu sahaja malah dipihak kuffar mengapi2kan umat islam disana utk menentang pihak kerajaan mereka sendiri dengan membekalkan senjata untuk mereka berperang sesama umat.

Dibalik itu juga, umat islam di India dalam keadaan bahaya dengan polisi kerajaan india yang cuma untuk mengancam keselamatan umat islam disana. Mereka tidak berjuang bersendirian tapi gerakkan mereka itu seolah di biayai oleh pihak2 tertentu dalam kerajaan sana.


Gerakkan pembersihan agama seperti satu agenda besar parti politik extreme disana. Mereka terang2an memberitahu bahawa agenda pembersihan agama ini memang menjadi teras utama mereka dalam menguasai tanah india sana.

Ini lah hipokrasi dunia terhadap umat islam dan mereka pasti akan gerakkan hipokrasi ini sehingga lumat umat islam di kerjakan.

Kita tiada masa untuk lalai dalam perkara ini.

wallahuaklam
Jauh sudah kukembara

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.