sponsor

sponsor

Slider

My Youtube Story

Business

Luahan dan perkongsian

Anak-anak kita

Agamaku

Jalan-jalan

Sokong Bisnes Saya

Sokong Bisnes Saya
klik pada gambar untuk special deal

Ramadhan Kareem dari ana MODAYU73


Salam ramadhan buat semua penonton chanel saya ini. Doa kita untuk mendapatkan ramadhan ini Allah makublkan dan tugas kita pula utk lakukan terbaik dibulan mulia ini seperti inilah bulan terakhir kita diatas muka bumi ini.

Semoga ramadhan kali ini tercantik buat kita dan zuriat kita.ameen

Wallahuaklam
www.dadiydoo.com

Negaraku Tanpa ROADMAP jelas

eluruh negara bersorak sana sini menyambut kemenangan ATUK di putrajaya. Semua kaum bergembira dengan kejayaan yang tak di sangka-sangka ini dan mengujakan mereka terutama sanak saudara LGE dan LKS. Mereka inilah yang sebenarnya mengintai-ngintai peluang bagaimana untuk mengubah Malaysia dari perpekstif sudut pandang mereka yang sentiasa dirancang sejak dari penubuhan Malaysia ini. Ini di buktikan dengan wajah pemimpin yang sama sejak dari meletusnya incident 13 may 1969 sehingga kini. Kini apa jadi pada negaraku?

Kini sudah hampir100 hari Malaysia Baru ditubuhkan. Kegembiraan kini bertukar menjadi kegusaran. Segala yang di janjikan oleh pihak kerajaan baru seakan menjadi mimpi ngeri buat mereka. Rakyat kini mula bertanya adakah keadaan menjadi lebih baik atau menjadi lebih huru-hara.

Perkara pertama yang di lakukan oleh kerajaan baru adalah menukar GST kepada SST.  Sebuah sistem yang tersedia memberi impak maksima kepada kerajaan di tukar kepada sistem lama demi kerjaya politik sempit mereka walaupun mereka tahu, dengan GST ini memudahkan kerajaan memantau perkembangan ekonomi dan menjana pendapatan buat negara yang akhirnya dapat dikembalikan semula kepada rakyat.
Setiap hari kita di sajikan dengan kes-kes seperti 1mdb, kleptokrasi dan sebagainya. Semua perkara yang boleh diselesaikan diperingkat jawatankuasa kerja, tapi di lakukan oleh menteri-menteri yang masih berminda pembangkang. Seolah-olah seperti kanak-kanak ragamnya dengan korek sana sini hendak menyalahkan orang lain.

Hal yang sebenar berkenaan dengan janji mereka dalam menifesto di klepet (di anggap tidak ada janji) sehingga semua rakyat merasa tertipu dengan janji-janji mereka. Seolah apa yang mereka katakan sebelum PRU14 dulu sekadar sedap halwa telinga

Kita main animasi plak

Dah lama tak buat video baru sejak puasa tahun ni. BUkan malas nak buat video2 baru, tapi idea tak berapa nak ada , mungkin disebabkan kekangan kewangan dan juga masa. Bukan mudah nak siapkan sesuatu video yang bermaklumat ini sebenarnya. Ianya memerlukan dana dan juga masa serta idea dalam merealisasikan sesebuah video yang menarik dan ada isinya.

Lepas ramadhan masuk syawal pula. Nak beraya pun tak tahu nak kemana disebabkan kekangan kewangan dan masa. Dok terpikir2 nak buat video raya, tapi dah tak boleh nak kemana2, so terpikir apa nak buat lani. Sementara tu pergi belek2 di google cari apa video menarik untuk di buat. Haaaa!!! belajar buat video animasi pun menarik juga.

Jadi terpandang satu web yang bagus untuk belajar buat animasi 2D ni. Nak belajar 3D terus memang mangkor le kata orang perak. So aku pun registerlah pada website ini. Ianya percuma sebulan dan boleh guna semua features dia.

Inilah antara video terawal aku dalam dunia animasi ini. Walaupun diambil dari template didalam web, ianya tetap menarik dan tertarik untuk diedit dan diberi nafas baru.

 klik disini


Jadi jika anda seorang videographer, adalah baik untuk belajar skill baru dalam animasi pula. Walaupun animasi yang powernya tidak semudah yang di sangkakan, tetapi mempelajari yang basic dan pertengahan adalah kewajipan dalam menerka dunia baru.



Ini pula video balik kampong dengan menggunakan applikasi moovly tersebut. Buat masa aku terpaksa gabungkan antara moovly dan juga pinnacle untuk melengkapkan proses sebuah video siap seperti diatas. Ini terutama untuk memasukkan audio bagi clip video diatas.

Banyak sudah video2 dari applikasi moovly yang aku sudah muat naik ke channel youtubeaku sebenarnya. Semakin hari semakin banyak idea boleh dilakukan dengan applikasi ini dan perisiannya agak memudahkan kita membuat sesebuah video yang menarik perhatian penonton.



Semoga perkongsian ini memberi manfaat buat juru2 video yang ramai diluar sana. Aku ni beginner lagi sebenarnya dalam animasi, insyaAllah berkat doa dan tekun belajar, Allah akan berikan ilmu ini untuk kita kuasai dimasa hadapan dan dapat memberi manfaat kepada insan2 diluar sana. Ameen.
Be creatives and innovative..
md daud yusri fie

What is the best way to start making money online with affiliate marketing?

My answer to this question is YES. You can make money doing affiliate marketing online BUT it requires a lot of hard work and time. However, it has more benefits over the brick-and-mortar business.

You see, with the traditional e-commerce business, you have to deal with most of the same headaches that any brick-and-mortar business would have to deal with on a daily basis. These include customer complaints, shipping and handling products, problems with credit card processing companies, making refunds, and having to keep some sort of inventory in your home or business. In addition, you have to make sure that you have a professional website with appropriate shopping cart software and security features to minimize the threat of hackers.
With affiliate marketing, on the other hand, you don't have to worry about all of these headaches. Instead, you simply refer people to a company's website and make commissions from sales. It's a much easier way to make money through affiliate marketing as it generates income in autopilot mode.

So what exactly does it take to make money as an affiliate?
Task #1: Understand the Make Money Process
There are more than three billion internet users (the audience) and these people are looking (searching) for things all the time. They are looking for information and to buy products. That is where you are going to come in with your website and help these "audiences" by offering them information about what they are looking. You will be helping these people and earning revenue in the process.
Task #2: Finding Your Niche
Your online business should not feel like a day job. Earning money online should be fun, and it is fun. This all starts with choosing a niche that you are interested in and will enjoy working with. The more you enjoy doing something the less it feels like a job and the more productive you are going to be.
Your niche could be anything, but at the core of your niche selection it should be something that you "like". Something you enjoy. Something you can talk about. Something you want to learn about.
In the simplest form, a niche is really a group of people looking for stuff. When you select your niche, you want to avoid being too broad with your niche selection. What people fail to understand is the fact that there are millions of people looking for stuff online within what seems to be the smallest of niches, but they really are not.
A few things that you should understand about niches are:
(1) You are going to be writing content within your niche
(2) You are going to be communicating within your niche
(3) You are going to be choosing products to promote within your niche
(4) You need to enjoy helping people within you niche.
(5) Your first niche PROBABLY won't be your last (so don't worry about it being perfect)
(6) Any niche can become a "full time" successful business
Task #3: Build Your Website
Having your own domain name is ideal and gives you a huge competitive advantage when it comes to succeeding online. For example, if you owned your own domain it would look something like this...
yourwebsite (dot) com
For example, if your niche was "Macbook Air Cases", your domain name would be:
macbookaircases (dot) com
And your website name would be:
Macbook Air Cases
You can use WordPress blog and host it on Bluehost.
Task #4: Finding Ideas from Keywords
You have likely heard the term "keyword research". This is the act of finding keyword phrases that are relevant to your niche and deciding whether or not it is appropriate to build content around that particular keyword. This is going to be the “root” of all your search engine optimization success, so we are going to be tackling keywords here before we get into creating content.
A keyword is simply a word or phrase that people search for in the search engines. Every time you do a google search you are entering a "keyword" into the search box.
Ultimately, the goal of your keyword research is to find keywords that you can get rankings in Google, Yahoo, and Bing with, all while attracting a relevant audience. You will be using the keywords that you find in this lesson to build content around. This will lead you to search engine rankings and traffic to your website!
Each page you create will be targeting a keyword...
100 pages targeted 100 keywords = 100 potential Google rankings.
This can and will lead to mass amounts of traffic and those that follow along with this training are going to see their traffic continue to go up with every "keyword targeted" page or post that they create on their website.
Remember, Google and other search engines are around because of CONTENT and if you can deliver quality content (that targets low competition keywords), you will be able to get great rankings!
The simplest way to do it is through Alphabet Soup Technique - Using Google Instant to Find Keywords. Well, it’s a simple technique that you can use with a little help from Google.
Actually, we’ll be using the Google Instant feature that occurs automatically when searching for anything using the Google Search Bar.
Have you every noticed that when you place a subject or question in Google search, that Google automatically populates your search menu with similar or related searches that you’re looking for?
For example, I type in “lose body fat” into the Google’s search bar.
Google Instant will automatically populate my search with the top search results that are similar to my keyword or keyword phrase.
The way the Alphabet Soup Technique works is by..
1.) Take your blog post topic or keywords that you would like to investigate, and put it into the Google search bar.
2.) Then add the letters of the alphabet, one at a time, and see what is actively being searched for on Google.
You can also add a letter and go through the alphabet at the beginning of your keywords to see what Google Instant comes up with. Or you can use a question at the beginning of your keyword phrase starting with..
  • Who
  • How
  • What
  • When
  • or Where
Then you will see a whole new series of keyword phrases that you can potentially use as keywords for your next post on your website.
Task #5: Create Quality Content
Content is going to be the "meat" of your site. Content will be the difference between getting lots of traffic becoming an authoritative site, and you not seeing much in the way of results.
Plain and simple, content leads to rankings in search engines and rankings are going to lead to your website traffic and revenue! Google, BING, & Yahoo LOVE Content!
These are the top 3 search engines and make up over 98% of searches online. Want to know how you can leverage these search engines and get mad traffic to your site?
The answer is: Quality content.
The most important aspect of any content, whether it is text or video is that it is created with the reader in mind. Real people are reading this content so you want to deliver something that is relevant and interesting. When writing content you want to keep in mind that you are writing it for people, not just for Search Engines :)
Being original, candid, and building your personal brand is the best way to succeed within any niche, so please make sure you do put some effort into creating your own content. There is nothing wrong with getting some concepts or ideas from elsewhere to incorporate in your page as this will save you time. Refrain however, from copying and pasting other people's work as you will lose ANY chance of ranking if you have duplicate content on your site.
People are going to be navigating on our website, they are going to be reading our content, and they are going to be buying from us based on our recommendations. They are going to be engaging in discussions, they are going to be sharing our content on social networks, and they are going to be trusting us and our brand.
Don’t lose sight of this, I see it all the time where people get so lost in the process of what they are doing that they dehumanize their website to the point where no visitor would get any value. It is all about the EXPERIENCE you create.
Task #6: Find Affiliate Programs to Promote
  • Google – the easiest way to identify relevant affiliate programs, simply insert your keywords into the search engine and you may find products that suit your niche.
  • AdSense Ads – many of the AdSense ads appearing beside Google search results, someone's blog, and even on your own blog are likely to be products with affiliate programs attached. It is sometimes worth checking out the ads (don't click the ads on your own blogs, you will be penalized) to find out the potential affiliate partners. Very often, you will be surprised to find some great affiliate programs that you might not know.
  • Affiliate networks – there are quite a few affiliate networks around that list many affiliate programs. Most of these have search functions to allow you to type in keywords and find promotions relevant to your niche. Check outMarketLeverageClickbank, and Commission Junction.
TIPS: I agree it is not easy to stand out on the market as there are millions of bloggers out there. However, it is still possible for a newbie to make a sustainable income online by choosing the right niche. Remember to check out the Hot and Trending Niches for 2017 – Profitable Ideas for Affiliate Marketing
Alex


Kita wajib berniaga untuk masa depan keluarga!


Teringat zaman budak2 dulu masa sekolah rendah di kampong hutan Melintang Perak. Ayah seorang tukang kebun sekolah disekolah Cina Keow Min cukup terkenal dikalangan penduduk tiong hua disitu. Sebut jer nama 'Yeng ting' pasti orang kenal ayah aku siapa Malah penduduk kampong Melayu disitu juga mengenali ayah aku seorang imam di masjid berdekatan. Setiap hari ayah akan bawa aku naik motosikalnya kemasjid untuk menunaikan solat maghrib dan isyak bersama2.

Yop la bawak aiskrim ni, orang tak larat nak bawa berat!'. 
Itulah kebiasaannya sebelah petang apabila habis sekolah, dimana kami akan menjual aiskrim batang (aiskrim Malaysia) dikawasan permainan sekolah cina tersebut. Ayah mempunyai 10 orang anak2 yang perlu diberi perhatian kewangan dan kasih sayang. Dengan gaji tak seberapa itu, kami membesar seadanya dan memahami lumrah dunia sederhana.

Dengan berbekalkan ilmu yang sedikit itu (ilmu menjual aiskrim), saya mengorak langkah membuka sebuah perniagaan berbentuk kedai menjual barangan logam. Ayah ada berpesan supaya saya menceburi perniagaan secara 'partime' agar pendapatan tidak terjejas disebabkan ada kerja 'fulltime' yang di sandang ketika itu. Tapi disebabkan semangat berkobar2, aku buat keputusan untuk menceburinya secara 'fulltime' dan tinggalkan pekerjaan yang selesa itu.

Perniagaan yang aku ceburi itu mampu bertahan selama 7 tahun sahaja dan aku terpaksa menutup buat selamanya kedai itu dek kerana kekangan kewangan yang teruk serta hutang yang menimbun. Pelbagai pekerjaan aku buat demi kelangsungan hidup serta cuba memohon sebarang kerja tetap dengan bersandarkan kelulusan dan pengalaman yang aku miliki.

Sehingga kini aku masih terkial2 mencari jalan keluar dari kepayahan ini. Walaupun pelbagai perniagaan secara online dan offline aku mulakan secara kecil2an, masih juga tiada yang menjanjikan pendapatan yang stabil untuk menyara hidup.
'Kalau saya nak buat bisnes ni ada kena sebarang yuran tak bang'.
Tanya aku suatu hari pada seorang wakil jualan dari syarikat CUCKOO. Aku terpaksa menebalkan muka untuk bertanya jika ada peluang untuk menceburi perniagaan baru ini.

'Ada bang, tak perlu sebarang modal pun dan barang ni memang laku keras'.
Jawab wakil penjual yang dikenali sebagai saudara ahmad.
Kalau abg nak keterangan lanjut , malamni boleh kita mengeteh kat mana2 dan saya akan terangkan formula buat duit dengan perniagaan ini'.
Malam tu kami berjumpa disebuah kedai makan didaerah puchong. Saudara ahmad terangkan dengan lebih lanjang lebar berkenaan dengan perniagaan CUCKOO ini.

'Menarik juga dan mudah untuk dimulakan rupanya bisness ni yea'.
Kata aku kepada saudara ahmad itu dan kami pun berbincang berkenaan dengan masa depan dan kehidupan kami selama ini.

Setelah bersetuju dan menyerahkan beberapa dokumen, maka aku pun berjaya menjadi wakil jualan kepada syarikat dari korea ini. Setelah mendapat ID no dan laman web untuk kegunaan perniagaan ini, aku cuba mempromosikan produk2 penapis air yang menjadi trending ketika ini.

'Saya berminat dengan model C tu, dia boleh mencuci udara sekitar rumah kita kan bang'.
Itulah pelanggan pertama aku pada hari pertama aku bersama syarikat ini.

'Mudah juga menjual produk ini rupanya.'
Bisik hati aku bila mula memasukkan data pelanggan kedalam laman web yang disediakan untuk aku. Rezeki anak2 aku mungkin dari cabang ini yang perlu aku terokai.

Setelah beberapa bulan bersama syarikat ini, aku mula mendapat rentak untuk memperbaiki ekonomi rumah tangga  aku dan aku percaya aku mampu lakukannya walaupun aku bermula dengan kosong ini.

Teringat pesan seorang tokey besi yang berkongsi pengalamannya dalam perniagaan bahawa tak semua jenis perniagaan itu sesuai dengan kita. Oleh itu kita kena banyak bertanya kepada orang berpengalaman dan tuan2 guru untuk mendapat idea apa yang sesuai untuk kita ceburi dalam perniagaan.



Itulah serba sedikit pekongsian bagaimana saya meneruskan kehidupan yang serba-serbi kekurangan ini. Dan kini saya percaya yang perniagaan produk CUCKOO ini insyaAllah menjanjikan sesuatu untuk masa depan saya dan anak2.

Jika kalian sedang mencari2 penapis air panas sejuk yang berkualiti tinggi serta dipantau oleh syarikat ini setiap 2 bulan dirumah anda, hubungilah aku untuk kita pasangkan produk ini secepat mungkin dikediaman anda.

Sepanjang pengalaman aku dalam industri ini, 10,000 unit model penapis cuckoo terjual setiap 5 hari setiap bulan di negara kita ini (untuk model terpilih). Ini menunjukkan yang produk ini begitu digemari oleh rakyat kita kerana kemudahan yang disediakan oleh sistem penapis air canggih ini.

Untuk lebih terperinci, anda klik DISINI dan semua info berkenaan produk ini ada disitu. Aku percaya jalan yang aku tempoh ini menjanjikan sesuatu yang boleh di sandarkan harapan padanya dan aku amat meyakini bahawa Allah telah tunjukkan aku jalan keluar dari kemiskinan ini insyaAllah.

Dapatkan cuckoo dari aku yea..!!!

wallahuaklam
Md Daud yusri Fie
www.wasap.my/60192712703/cuckoo