Tinggi a billboard tu bang, tak gayat ker?

Negaraku. 
Ternampak billboard ni difederal highway menghala ke kuala lumpur hari tu. Terkejut gak den dibueknyo ada gambar abg maz kat atas tu. Apo dibuek atas tu abg maz oiii. Tak gayat ko dok tinggi2 tu. Nanti jatuh bukan setakat sakit, takut2 orang ludah muko engaku nanti yo.. 
 
 
Lain mcm politik sekarang ni. Semua pakat tayang muka walaupun kerja tak seberapa. Baru2 ni kecoh kisah menteri pompuan jago mara tu lotak gambar dio sampai ponuh sijil budak2 tu dibueknyo. Apa ke halnya dorg dok tayang2 muka dorg dimana2 walaupun baru 2 tahun pegang malaysia ni terutama menteri dari parti atok dan juga parti PKR (parti kunyit ramai). 
 
 
 
Dorang ni kerja tak seberapa, gaji besar, tampal plak poster billboard mcmtu ingat murah ker. Hanya syarikat2 besar jer mampu letak billboard mcmtu. Kalau setakat jadi adun ataupun MP, tak lepas gaji nak naikkan billboard mcmtu. Menteri pun pakai duit rakyat sesenang hati mcmtu konon nak jaga negara tapi dgn Ding Dong Zong pun menteri terpaksa tunduk juga. 
 
 
 
Apa motif mereka belanja billboard mcmtu sebenarnya. Tinggi tu. Kalau yg tukang pasang billboard tu jatuh, boleh mati ooo.. Dulu cakap kerajaan lama mcm2. membazirla, tak der faedahlah, kuku besilah, jual negara lah dan mcm2, tapi sekarang apa yang dorang fitnah tu akhirnya dorg yg lakukan sendiri. Makin hari makin teruk dah negara ni. 
 
 
 
Dividen ASB yang dulu dengan dividen tu peminjam boleh bayar balik loan ASB utk setahun, lani mungkin dorg kena topup la kot nak bayar installment ..... Apa guna gaji besar, elaun tinggi, last2 rakyat juga kena berkorban ikat perut. Kerajaan lama dikata korup tapi dividen tinggi, kerajaan baru dikata bersih tapi dividen ciput.... last2 naik billboard tepi highway membuang duit negara. Dah lebih kurang sama pacak patung sendiri dan sembah sendiri. 
 
 
wallahuaklam 
jauh sudah kurenung2kan  
www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.