Untuk aku dan juga kamu


 Peringatan bersama

Setiap hari berlalu ketika ini kita sering dilupakan dengan agama. Kita disebukkan dengan hal dunia yang tiada penghujungnya. Masjid sudah ditutup dan tiada lagi aktiviti yang menggerakkan iman utk di angkat ketika ini.


 Ini antara peringatan betapa dalam solat kita dimakruhkan utk menutup mata. Pandangan kita dalam solat sentiasa memandang pada tempat sujud utk mendapat kekhusyukkan dalam ibadah dan rupanya ada tip dari ustaz ini tentang rawatan mata dalam solat.


 7 perkara yang disukai Allah yang perlu kita amalkan dalam kehidupan seharian kita. Perkara yang kita sering lakukan dan ianya amat disukai olehNya.

Islam tidak menghukum umatnya begitu sahaja tanpa jalan keluar. Islam lah agama yang cukup memahami akan setiap kejadian dalam dunia ini dan sesungguhnya tanpa islam pasti akan bercelaru dunia yang kita duduki. Cuma menjadi persoalan adalah kenapa kita tidak bertaubat dari setiap kesalahan sedangkan jalan yang Allah aturkan begitu penuh kasih dan sayangNya.
 

Menjadi impian setiap umat islam agar kematiannya mendapat khusnul khotimah yang mana kuburnya ibarat taman2 syurga. Sungguh menakutkan bila membayangkan suasana alam kubur yang gelap gelita tanpa cahaya.

 

Semoga video2 pendek ini memberi sedikit penambahan iman dan amal buat kita semua insyaAllah.

 

wallahuaklam

Jauh sudah kukembara

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.